تحلیل قوانین جدید و تغییر پلن درامدی شرکت های بازایابی شبکه ای

طرح درامدی نتورک مارکتینگ | bussines plan mlm

با توجه به اینکه وب سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز 21 مهرماه 1395 خبری مبنی بر قوانین جدید بر طرح سوددهی شرکت های بازاریابی شبکه ای را منتشر کرد، تصمیم گرفتیم تا طی مقاله ای به تشریح و بررسی نقاط ضعف و قوت این قوانین بپردازیم. توجه داشته باشید که سایت وزارت صنعت تنها خبری مبنی بر اعمال قوانین جدید را اعلام کرد و تا به حال به صورت رسمی این قوانین منتشر نشده است. اما طی روزهای گذشته مفاد این قوانین در فضای مجازی دست به دست شده است(که رسمی نیستند). برای بررسی 9 قانون جدید پلن درامدزایی شرکت های بازاریابی شبکه ای در ادامه با ما همراه باشید:

اصلاحیه ۵ آبان ۹۵ : پس از گذشت یک هفته مفاد قانونی این تغییرات توسط وب سایت رسمی ایران هشدار منتشر شد. طی این تغییرات، قانون شماره یک که قبلا در رابطه با ابهام آن صحبت کرده بودیم به شکل دیگری بیان شده که در ادامه میتوانید آن را مطالعه فرمایید:

 1) جهت پرداخت سود خرده فروشی هیچ گونه شرطی نباید لحاظ گردد.

در برخی از شرکت ها پرداخت سود خرده فروشی بصورت پلکانی یا فزایشی صورت می گیرد. برای مثال در صورتی که حجم خرید شما صفر تا دویست هزارتومان باشد 10 درصد، دویست تا چهارصد هزارتومان 15 درصد و …

توسط این قانون تمامی این شروط باید حذف گردد. شرکت هایی که مشمول حذف این شرایط از پلن خود هستند:

بادران گستران، تلاش کاران سرمایه وزین (تکسو)، پارس نیوشانیک، بازاریابان ایران زمین(بیز)، میراث نفیس دست ها، کارآفرینان پیشرو باورس، شبکه تات، ارسن بازارسازان ایرانیان، گسترش بهداشت ارغوان

2) پرداخت سود خرده فروشی به صورت تخفیف و عدم واریز به صورت ماهیانه ( در صورت عدم ارجاع مستقیم مصرف کننده نهایی به شرکت ، سود خرده فروشی باید برای بازاریابی اعمال گردد ) در ضمن کمیسیون خرده فروشی می بایست از کمیسیون و پاداش مجموعه ای تفکیک شود.

این قانون هم که به درستی به نکته ای اشاره می کند که در بعضی از شرکت ها رعایت نمی شود. در برخی از شرکت ها، بازاریابان در زمان خرید از فروشگاه باید هزینه کل خرید را پرداخت کنند و سپس پورسانت خرده فروشی خود را در پایان ماه دریافت کنند. طی این قانون بازاریابان در زمان پرداخت تخفیفی معادل پورسانت خرده فروشی شرکت دریافت می کنند. برای مثال اگر شرکتی 20 درصد پورسانت خرده فروشی پرداخت می کند، اگر شخصی مبلغ 200 هزارتومان خرید انجام دهد، باید در زمان پرداخت 20 درصد مبلغ کل را تخفیف دریافت کند و فقط 160 هزار تومان پرداخت کند. در واقع پورسانت خرده فروشی را همان لحظه دریافت کند.

شرکت های بازاریابی شبکه ای که مشمول تغییر پلن درامد زایی خود توسط این قانون می شوند :

بادران گستران، مروارید پنبه ریز، پارس نیوشانیک، تلاش کاران سرمایه وزین (تکسو)، جانسو تجارت، راه سوم پارسیان ،بهترن راه تجارت ویرا، آرسن بازارسازان ایرانیان

3) عدم اختصاص پاداش استخری به عنوان مشوقی جهت افزایش خرده فروشی بازاریاب.

این قانون هم مثل قانون اول به جهت جلوگیری از وسوسه افراد و ایجاد رقابت برای خرید بیشتر است. در برخی شرکت ها در صدی از حجم فروش را برای افرادی که بیشترین خرید را داشته باشند اختصاص می دهند. برای مثال شرکتی دو درصد از حجم فروش خود را به صد نفر اولی که بیشترین خرید طی یک ماه انجام داده اند را پرداخت می کند که طی این قانون باید اینگونه موارد حذف شوند.

نکته : شرکت هایی هستند که در بعضی از مناسبت ها به به فروشندگان برتر خود جوایزی پرداخت می کنند که این جوایز جزیی از پلن محسوب نمی شود و شامل این قانون هم نمی شوند.

شرکت های بازاریابی شبکه ای که مشمول حذف این مورد از پلن درامدزایی خود توسط این قانون می شوند :

بادران گستران ، پارس نیوشانیک، میراث نفیس دست ها، نیک پوشان رادین، سیمرغ عصر تجارت ، زندگی سبز دماوند، کاریزما تجارت یکتا

4) حداکثر مبلغ خرید برای امکان دریافت کمیسیون و پاداش در طرح، یک میلیون ریال است. ( تعیین این مبلغ در قالب امتیاز مجاز نیست.)

برای اینکه یک شخص بتواند یک بازاریاب فعال شناخته شود می بایست حداقل حجم خرید شخصی را انجام دهد تا بتواند پاداش ها و پورسانت های مربوط به سازمان فروش خود را دریافت کند. توسط این قانون حداکثر مبلغ برای فعال شناخته شدن بازاریاب صد هزار تومان است. همانطور که اشاره شده تعیین این مبلغ در قالب امتیاز هم مجاز نیست. برخی از شرکت ها صد هزار تومان خرید را با احتساب امتیاز کالا محاسبه می کنند که با توجه به این قانون می بایست این مورد هم حذف شود. در واقع از این پس هر شخص با حداکثر صد هزار تومان خرید بدون احتساب امتیاز یک بازاریاب فعال شناخته می شود.

شرکت های بازاریابی شبکه ای که مشمول تغییر این مورد از پلن درامدزایی خود توسط قانون می شوند :

بادران گستران، نیک پوشان رادین،

۵ – تجمیع حجم فروش برای محاسبه کلیه شیوه های پرداخت کمیسیون حداکثر تا ۷ سطح در ازای مشارکت جمعی بازاریابان سطوح بالاتر در جذب، آموزش و حمایت بازاریابان جدید.

اما اساسی ترین و قابل تامل ترین بخش از تغییرات پلن شامل این قانون خواهد شد. در واقع این قانون شامل حال تمامی شرکت های بازاریابی شبکه ای می شود. انتقاد اصلی که در وهله اول می توان به این قانون گرفت عدم شفافیت آن است چرا که نیازمند توضیحات بیشتر است.

طی این قانون تمامی پورسانت های سازمانی شامل پاداش ها ، پورسانت های چند نسلی و .. فقط تا هفت سطح بازاریاب محاسبه شود.

همانطور که مطلعید پاداش های راهبری در کشور ما در حالت کلی دو نوع است که با ذکر مثال آن را توضیح خواهیم داد :

  • در نوع اول شرکت هایی همچون مروارید پنبه ریز، بازاریابان خاک اهورایی، راه پارسیان و .. پاداش راهبری افراد را نسبت به حجم فروش سازمانی خود آن شخص محاسبه می کنند. فرضا اگر شخص ایکس دارای شروط مشخصی باشد 5 در صد از حجم فروش سازمان خودش را دریافت می کند. مزیت اصلی این نوع پاداش ها قابل محاسبه بودن پورسانت دریافتی هر شخص توسط خودش می باشد.
  • در نوع دوم که اکثر شرکت ها از جمله بادران گستران از این روش استفاده میکنند، پاداش راهبری افراد از استخر پاداش محاسبه میگردد. استخر پاداش نیز برگرفته از حجم فروش کل شرکت است نه حجم فروش سازمانی یک شخص. برای مثال شرکت به تمامی بازاریابانی که از شروط معینی برخوردار باشند، 5 درصد از حجم فروش شرکت را بین آنها تقسیم می کند. عیب اصلی این روش قابل محاسبه نبودن پورسانت هر شخص توسط خودش است. چرا که نحوه تقسیم این پورسانت رابطه مستقیمی با حجم فروش شرکت و بازاریابان دیگر دارد.

طی این قانون :

اولا : تمامی شرکت های بازاریابی شبکه ای پاداش های پرداختی هر شخصی را نسبت به سازمان فروش خود آن شخص محاسبه کنند.

دوما: برای محاسبه حجم فروش سازمانی هر شخص فقط تا سطح هفتم محاسبه گردد.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این قانون شامل حال تمامی پلن های درامدزایی شرکت های بازاریابی شبکه ای می شود.

ابهام : برخی از بازاریابان بر این باورند که کلمه کمیسیون شامل حال پاداش ها نمی شود. از طرفی در این قانون از جمله “کلیه شیوه های پرداخت کمیسیون” استفاده شده است. البته پیش بینی ما نیز بر این است که مسئولین امر منظورشان پاداش های راهبری نبوده است و در واقع هدف اصلی پورسانت های چند نسلی و .. بوده است.

6) در نظر گرفتن حداقل ۱۵ رده مدیریتی جهت افزایش تدریجی معیارهای ارتقاء بازاریاب، ( معیارهای ارتقاء بازاریاب شامل : افزایش حجم گروهی، افزایش تعداد بازاریابان دارای رده مدیریتی، حفظ حجم فروش در بازه زمانی مشخص و تعداد مستقیم گروه فروش فعال است.)

یک اصل اساسی در طراحی پلن های درامد زایی وجود دارد که به این نکته اشاره دارد که هرچه پلن ساده تر و از شروط کمتری برخوردار باشد بهتر است. این قانون شاید در حالت کلی باعث دقیق تر شدن محاسبه پورسانت هر بازاریاب شود اما از طرفی باعث پیچیده شدن پلن های درآمدزایی شرکت ها می شود.

این قانون شامل حال تمامی پلن های درامدزایی شرکت های بازاریابی شبکه ای می شود.

7) حذف هر گونه پاداش بر اساس دو گروه فروش و میزان امتیاز مشخص در هر شاخه به صورتی که انگیزه لازم از شخص برای توسعه و ساختن گروه های فروش بیشتر گرفته شود. ( مواردی نظیر جابه جایی شاخه ها یا تفکیک آنها به دو شاخه بزرگ و کوچک از طریق تجمیع گروه های فروش، مشمول این مورد خواهد بود.)

این قانون حقیقتا کمی گنگ بنظر می رسد. جمله اول به این اشاره می کند که پاداش هایی که بر اساس دو محور پرداخت می شوند از این پس باید حذف شوند. در جمله بعد بسیار نا مفهوم است و ما هم از بررسی آن خودداری می کنیم.(امیدواریم که حداقل به شرکت ها توضیحات بیشتری داده شود.)

8) حذف هر گونه کمیسیون و پاداش محدود شده تحت عنوان سقف درآمدی در طرح سوددهی به صورت روزانه یا ماهانه.

با توجه به وجود قانون شماره 5 مبنی بر پرداخت پاداش تا هفت سطح، قطعا دیگر نیازی هم به سقف درامدی نیست. طی این قانون هرگونه وجود سقف درآمدی در پلن باید حذف شود. این قانون نیز تقریبا شامل حال اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای می شود.

9) تخصیص حداکثر چهل در صد از فروش شرکت به طرح سوددهی با توجه به حذف هزینه تبلیغات، انبارداری و حذف واسطه ها.

برای مثال اگر شرکتی 10 میلیارد تومان حجم فروش یک ماهش باشد، حداکثر می تواند تا 40 درصد آن یعنی 4 میلیارد آن را به عنوان پورسانت وپاداش به بازاریابانش پرداخت کند.

کدام شرکت ها بیشترین تغییرات را در پلن درامدی خود دارند ؟

بسیار واضح است که شرکت های بادران گستران و پارس نیوشانیک باید به فکر یک پلن درامدی جدید باشند. چرا که کار از اصلاح گذشته و این شرکت ها در صورت اصلاح پلن درامدی خود باز هم به مشکل بر می خورند چرا که دیگر پلن شان جذابیت خود را قطعا از دست خواهد داد. که البته پیش بینی ما هم این است که این دو شرکت پلن خود را به کلی تغییر دهند.

مهمترین تغییر در پلن درامدزایی شرکت های بازاریابی شبکه ای ؟

قطعا قانون شماره پنج مهمترین قانون این لیست بود و جای بررسی بیشتر دارد. ریشه و اساس وجود چنین قانونی برگرفته از مباحث شرعی است که از مدت ها قبل صحبت آن بود. قبلا هم تعدادی از مراجع گرانقدر اعلام کرده بودند که دریافت پورسانت فقط تا هفت سطح بلامانع است. اما برخی فعالان بازاریابی شبکه ای بر این باور بودند که وجود سقف درامدی به تنهایی برای مشروعیت بخشیدن به درامد حاصل از بازاریابی شبکه ای کافیست. به هر حال طی قوانین جدید سقف درامدی حذف شده و محاسبه پورسانت ها به هفت سطح محدود شده است.

این قانون حقیقتا تغییرات اساسی را در حجم پرداختی پورسانتهای بازاریابان(بیشتر شامل مجموعه داران بزرگ) خواهد گذاشت. باید دید تا شرکت ها بازاریابی شبکه ای چه تدبیری برای حل این مسیله می اندیشند.

در روزهای آینده به استاندارد های یک پلن بازاریابی شبکه ای خواهیم پرداخت.

نظر شما راجع به این تغییرات چیست؟

تحلیل قوانین جدید و تغییر پلن درامدی شرکت های بازایابی شبکه ای
4.1 (81.54%) 130 امتیاز

دیدگاه ها

  • محسن ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ :: ۲۰:۱۹
    0 - 0

    ممکنه کمتر پول بدن ولی از طرف دیگه افراد بیشتری رو میشه جذب کرد
    به نظرم تا چند سال دیگه قوانین آسونتر میشن

  • محمد ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ :: ۰۸:۰۴
    0 - 0

    سلام.
    یعنی ممکنه داخل پلن جدید محدودیت پورسانت بیاد؟ مثلا سقف پورسانت بشه 5 میلیون تومان؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ :: ۰۸:۱۳
      0 - 0

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      پاسخ شما خیر است چرا که اگر به قانون شماره 8 دقت کنید متوجه میشوید که هرگونه اعمال سقف درامدی باید حذف بشه.
      در واقع هیچ شرکتی نباید سقف درامدی داشته باشه.
      سپاس از شما

    • parsa ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ :: ۲۱:۱۹
      0 - 0

      سلام نه چنین چیزی پیش نمیاد، چون اصل جاذب که این کار که درآمد بالا هستش از بین میره و این صنعیت شکست میخوره

  • علیرضا سلیمی ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ :: ۰۱:۲۸
    0 - 0

    با سلام و درود و عرض خدا قوت به شما عزیزان.
    توضیحات مورد دومی که فرمودید شرکت سیمرغ جزو این دسته است که باید تغییرات در ان اعمال شود خدمتتان عرض کنم چندماهی است این مورد در شرکت سیمرغ عصر تجارت 20 درصد پورسانت خرده فروشی به صورت تخفیف از فاکتور شخص محاسبه و کسر میشود و جزو تغییرات آتی پلن این شرکت نمیباشد باتشکر

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ :: ۰۸:۱۵
      0 - 0

      سلام جناب سلیمی
      این مورد اصلاح شد.
      ممنون از همراهی و همچنین تذکر درست شما.

      • همیشه عاشق ۱۳۹۵/۰۹/۱۳ :: ۲۰:۲۲
        0 - 0

        سلام یک شرکتی که اسمشو عنوان نمی کنم انها فقط یک بار خرید به مبلغ ۷۵۰هزار تومان و ماه های بعد فقط ۷۰هزار تومان شارژ ماهیانه که الان شده ۱۰۰هزار تومان
        آیا این روش انها مغایربازار یابیست یا که خیر

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۱۳ :: ۲۱:۰۲
        0 - 0

        سلام و درود
        نه تنها اصولی نیست، بلکه مصداق کامل فعالیت هرمی نیز می باشد.
        سپاس

  • محمد ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ :: ۰۵:۵۷
    0 - 0

    سلام مجدد
    ممنون بابت اطلاعات و تحلیلهای خوبی که انجام میدین.
    همچنین ممنون بابت پاسخ دهی سریع شما به سوالات

  • mlm ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ :: ۱۵:۱۷
    0 - 0

    سلام این یعنی ریشه کن کردن نتورک تنها راهی که میشد درآمدهای بالای 60ملیون از شرکتها گرفت و به 2سه ملیون تبدیل کرد. مبارکتون باشه

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۶ :: ۱۶:۴۰
      0 - 0

      سلام جناب mlm
      به نظر ما هم قانون محدود کردن پورسانت ها تا هفت سطح کمی زیاده رویست.
      البته ترفندهای زیادی برای دور زدن این قانون وجود دارد.(باید صبر کرد و دید در ماههای آینده چه تغییراتی در پلن شرکت ها صورت میگیرد.)
      اما بنظر ما هزار نفر با درامد پنج ملیون بهتر از پنج نفر با درامد 60 میلیون است.
      با تشکر

      • mlm ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ :: ۱۰:۳۴
        0 - 0

        سلام دقیقا اما میدونید که نتورک تو کل دنیا یعنی درآمد چون نتورک شغلی بسیار مشکل و طاقت فرساست فقط درآمد خوب اون در آینده انسانو میبره جلو.به هر حال امید دارم که شرکتها مخصوصا کمپانی هایی که خودشون تولید کننده و وارد کننده انحصاری دارن در کارشون موفق تر بشن همچنین بازاریابهای آنها.

      • Far ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ :: ۰۵:۵۸
        0 - 0

        سلام
        تو نتورک باشرایط هفت سطح هم میشه درامد بالا داشت ، فقط کافیه تو عرض رشد کنیم ، اگه عرض رو هم محدود کنند دیگه میشه پلن ماتریکس ، که بعید هم نیست این اتفاق بیفته ، چون کلٱ این جور که معلومه هدف محدود کردن نتورکه ، محدود کردن تا نابود کردن

  • ایمان ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ :: ۱۰:۲۹
    1 - 0

    با سلام و عرض ادب
    در خصوص شرعی بودن، ضمن احترام به همه مراجع عظام، مساله اکل مال به باطل به صورت کاملا غلطی دارد تفسیر می شود.
    مراجع عظام اعتقاد دارند اکل مال به باطل یعنی شما بابت کاری که نمی کنید پول بگیرید. این نگرش کاملا غلط است و نظر شخصی است و دین اسلام این را نگفته است.
    به عنوان مثال: آیا هدیه حرام است یا حلال؟ اگر حلال است چرا اکل مال به باطل نیست!؟
    آیا ارث و نفقه حرام است یا حلال؟ اگر حلال پس چرا اکل مال به باطل نیستند؟
    آیا گنجی که انسان پیدا می کند حرام است؟ مسلما که نه. در حالی که گفته نشده اگر گنج را با رنج بسیار پیدا کردید حلال و اگر راحت پیدا کردید حرام.
    آیا بنده در استدلال هایم نادرست عمل کرده ام؟
    مثال دیگر:
    بنده 30 سال حق بیمه پرداخت می کنم.
    و بعد از آن 60 سال از خدا عمر می گیرم. آیا 30 سالی که اضافه زندگانی کرده ام، پول که از دولت می گیرم حرام و اکل مال به باطل است؟
    من در تعجبم چطور آیه شریفه ای که اکل مال به باطل در آن طرح شده اینگونه تفسیر به رای می شود و
    چرا اینطور از طرف متدینین ما در خصوص پورسانت و پاداش سطوح زیرین حساسیت و کینه به خرج داده می شود؟
    اکل مال به باطل این نیست که شما درآمدی داشته باشید و کار نکنید که اگر اینطور باشد، سرمایه داران همگی اکل مال به باطل می کنند!
    و کسی که هتلی می سازد تا ابد از آن منفعت می برد حتی اگر چندین برابر سرمایه اولش به او پرداخت شده باشد.
    اگر قرار باشد فقط تا وقتی که فعالیت جسمی انجام داده پولش حلال باش پس بلافاصله بعد از به بهره برداری رسیدن هتل پولش حرام می شود.
    در ثانی، چه کسی می تواند تعیین کند که چند ساعت کار شبانه روزی باعث حلال بودن روزی می شود؟ آیا یک کار آفرینی که چند سال برای تجارتش خون جگر خورده، حالا با روزی دو ساعت تفکر، بتواند از کسب و کارش ، روزانه میلیون ها تومان درآمد داشته باشد، درآمدش حرام است و کارگری که روزانه 10 ساعت برای یک میلیون کار جسمی عرق می ریزد، پولش حلال؟
    این چه استدلالی است؟
    مراجع عظام گرانقدر ما که حق وتو دارید، با همه احترام و اینکه تاج سر ما هستید، بفرمایید کجای دین این تفسیر را اینگونه ارایه داده است؟
    شما یک دانه در زمین می کارید. تا بزرگ نشده و میوه نداده کار و زحمت دارد. وقت میوه دادنش که دیگر رسیدگی نم یخواهد. پس بگویم اگر قبل از میوه دادن سود داد حلال است و بعدش حرام؟ خوب این را هم بگوییم چرا نمی گوییم!؟
    همه این ها را به پیروی از روش استدلال مادرم فاطمه زهرا(س) در داستان خطبه ی فدک بیان نمودم که به خلیفه وقت فرمود اصلا به فرض که فدک را پدرم به من هدیه نداده و به قول شما پس از مرگش به من رسیده، کجای دین و قرآن گفته که تو خلیفه از پدرت ارث ببری و من دختر پیامبر نبرم؟ ما هم می گوییم به فرض محال که شبکه سازی کار راحت و اتوماتیکی باشد و شما کار نکنید و پورسانت بیاید، وگرنه کدام خاک نتورک خورده شبکه سازی است که بگوید مجموعه سازی و مجموعه داری کار راحت و آب خوردنی است؟
    و سوال زیر بنایی تر و اساسی تر و مهم تر:
    مگر ما از زیرمجموعه های خود سود میگیریم که لایه اول یا لایه 1000 مطرح باشد؟ مگر نه این است که ما طبق توافقی که با شرکت کرده ایم، طی شروطی از شرکت درآمد داریم نه از زیرمجموعه
    تمام این سودها مال شرکت و حق شرکت است و این شرکت است که با تعهدی که به ما دارد به ما پرداخت می کند نه زیر مجموعه. چون فرض ما بر این است که در بازاریابی بشکه ای سالم، کالا ها با قیمت واقعی به فروش می رسد و بنابر این زیر مجمعه پول اضافی پرداخت نکرده که طلبی از بالاسری داشته باشد یا بخواهد حلال نکند!!!
    که مسلمان در بند شروط خویش است!
    اگر اشتباه یا غلطی عرض کردم، اهل فن و اهل معنی اصلاح بفرمایند! با تشکر. سید ایمان عظیمی

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ :: ۱۱:۱۳
      0 - 0

      عرض سلام و احترام خدمت شما جناب عظیمی
      از طرف مجموعه ایرانیان ام ال ام بابت توضیحات کامل و شفاف شما سپاسگذاری میکنیم.
      امید ما نیز بر آن است که مسیولین امر این مسیله را یک بار همیشه حل و فصل کنند.
      سپاس

    • محسن ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ :: ۲۱:۴۶
      0 - 0

      بهترین استدلالی شرعی بود که تا بحال در مورد بازاریابی شبکه ای شنیده بودم
      خدا قوت میگم بهتون

    • نسیم ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ :: ۱۲:۰۸
      0 - 0

      بسیار عالی بود

    • ایمان ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ :: ۰۶:۴۴
      2 - 0

      تا به حال از خود سوال پرسیده ایم که خداوند چرا به برخی از کارهای نیک فقط یکبار پاداش می دهد،
      و به برخی الی الابد و تا روز قیامت(همان درآمد رسوبی)؟
      چرا خداوند را متهم به خوراندن ثواب باطل به مومنین نمی کنند!؟

      ما با شرکت قراری گذاشتیم و تعهدی بر گردن شرکت آمده و اگر درآمد شرکت از حلال باشد احدالناسی حق شرعی و قانونی پیدا نمی کند
      که در مورد نحوه ی هزینه کردن آن اظهار نظر یا دخالتی کند مگر اینکه مخل امنیت یا مصلحت کشور باشد.
      و از اصول شرعی مسلم در معاهده های اسلامی، این است که مسلمان در بند شروط خویش است!
      یک کارفرما بابت بازاریاب هایش 1% پرداخت می کند و یک کارفرما 20%. خوب بفرمایید کدام حلال است؟
      یا می فرمایید هردو حلال است چون شروط معامله ی اسلامی را رعایت کرده؟ بله درست همین است!
      اصل بر رعایت شروط عقود است نه میزان درآمد!
      باید ببینیم در معاملات شبکه ای، قوانین شرعی نقض می شود یا نه؟ آیا ربا، قسم خوردن، کتمان عیب،
      تعریف نابجا از کالایی که می فروشد یا بدگویی از کالایی که می خرد، گرانفروشی، غبن، و..و..و انجام می شود؟
      که اگر بشود قطعا باطل و حرام است و عین فعالیت هرمی است؛ و
      اما اگر شرایط رعایت می شود چه؟ بعد از آن چه دشمنی ای با لایه ها و سطوح زیرین داریم؟

      با تشکر. سید ایمان عظیمی. کسی که در حال حاضر نتورک کار نمی کند ولی به آن اعتقاد دارد.

    • Far ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ :: ۰۶:۱۵
      1 - 0

      دوست عزیز تمام این داستانها برا اینه مردم عادی درامد بالا نداشته باشند ، برا یه عده تحمل دیدن درامد بالا برا مردم عادی خیلی سخته

    • رضا ۱۳۹۵/۰۸/۲۸ :: ۰۹:۱۱
      0 - 0

      درود بر شما . کاملاً دیدگاه اصولی و منطقی دارید . مطمئناً با این تحلیل می توان به سوالات شرعی در مورد کار نتورک پاسخ داد . به امید شکوفایی صنعت نتورک پاک در ایران اسلامی به همت جوانان خوش فکری مثل شما .پاینده باشید.

  • علیرضا ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ :: ۱۷:۵۰
    0 - 0

    با سلام
    در بند اول گفته شده اگر پلکانی باشد برای مرحله اول نباید شرط گذاشت
    گفته نشده که نباید پلکانی باشد.
    البته من فکر می کنم تمام شرکت ها برای نداشتن ابهام از پورسانت پلکانی استفاده نکنند
    همچنین با کاهش خروجی پلن به 40 درصد احتمال کاهش زیاد سود خرده فروشی وجود دارد
    البته با توجه به بند 12 الف دستورالعمل که باید 40 درصد خروجی پلن به خرده فروشی تعلق بگیرد
    یعنی 40 درصد 40 درصد برابر با 16 درصد از کل فروش شرکت
    احتمالا تمامی شرکت ها 16 درصد از کل را بدون شرایط پلکانی و بصورت تخفیف درنظر بگیرند
    و با توجه به کاهش خروجی که اکثر شرکت ها بالاتر از این بوده اند تا به امروز باید دید این روند باعث کاهش قیمت ها یا افزایش ضریب کالایی می شود یا نه؟
    اگر چه علت اصلی این اصلاحیات
    1. مراجع
    2. کاهش قیمت
    است از دیدگاه بنده.

  • حجت ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ :: ۱۹:۰۷
    0 - 0

    به نظر من بند 5 نشدنیه .اگه اینکار اتفاق بیفته باید دیگه فاتحه نتورک توی ایران خوند

  • هادی ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ :: ۰۷:۵۴
    0 - 0

    عرض ادب و احترام و سلام
    درباره توضیح درباره ماده 5 قانون فوق باید به استحضار برسانم که فرق بین پورسانت(کمیسیون) و پاداش لحاظ نشده است پرداخت سطوح پورسانت تا هفت سطح لحاظ شده نه پاداش. هر چند در این قانون برای پاداش ها هم محدودیت در نظر گرفته اند که پرداخت پاداش یا هدیه را نه شرع مردود کرده نه قانون اما درباب بند یا ماده پنج فوق فقط درباره پورسانت مصداق دارد نه پاداش. شرکت ها باید با فرق گذاشتن بین پورسانت (کمیسیون)و پاداش این قانون ظالمانه را دور بزنند

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ :: ۰۸:۳۱
      0 - 0

      سلام و سپاس از دیدگاه ارزشمندتون
      به عقیده ما وقتی صحبت از کمیسیون میشود، در واقع تمامی پورسانت ها و پاداش ها را شامل میشود.
      متاسفانه تمامی ۹ قانون جدید دارای ابهامات بسیار هستند.
      ممنون از شما

  • هادی ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ :: ۰۹:۴۳
    0 - 0

    به نظرم مدیران همه شرکت های بازاریابی شبکه ای باید یکجا با این موضوع برخورد کنند و حتی اعتصاب کنند و یا با وزیر صنعت جلسه بگذارند چون این قوانین یعنی زدن تیر خلاص به نتورک ایران قطعا جناب وزیر انعطاف بیشتری از آن دسته از کارمندان وزارت صنعت که به سلیقه شخصی چنین قوانینی وضع کرده دارند. متاسقانه بوی رشک ورزیدن به مشام میرسد در هیچ جای جهان برای هدیه دادن از اموال شخصی و نه دولتی و عمومی از نهاد یا اداره ای اجازه نميگيرند. پاداش را هر کس هر چقدر دلش خواست میدهد آیا مدیران شرکت ها اجازه پرداخت از جیب خود ندارند؟ بحث اکل مال به باطل هم بهانه است چون بازاریاب و خورده فروش از روز اول توافق کرده که چقدر پورسانت و حق الزحمه اش است و اینکه شرکت به اصطلاح خودمانی حال کرده و به بالاسری پاداش میدهد با اختیار خودش است و به احدی مربوط نیست این نوع دخالت در انتقال مال شخصي شرکت ها مگر در تغذیه مالی تروریست ها در جهان هیچ سابقه ای ندارد.

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ :: ۱۱:۳۶
      0 - 0

      دوست عزیز
      این مورد قطعی نیست.
      چرا که ما با توجه به جملات داریم صحبت می کنیم و همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، این قوانین بسیار از لحاظ معنایی دارای ابهام هستند.
      لذا باید منتظر ماند و دید تا چه اتفاقاتی رخ می دهد.
      سپاس از شما

  • علی ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ :: ۱۸:۱۷
    0 - 0

    سلام,میگما یه نکته؛
    من وقتی پرزنت میزارم درامد درست حسابیش تازه از سطح پنج و شش شروع میشه (منظورم از درامد حسابی درامد حداقلیه) من با نظر دوستان موافقم,خیلی شیک و مجلسی میخوان نتورک رو جمعش کنن,مبارک اون دسته از همکاران باشه که غیر اصولی کار کردن و اینجوری دولتو حساس کردن.

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ :: ۱۸:۵۲
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      دوست عزیز ، همانطور که اشاره شده در قانون شماره پنج به احتمال زیاد محدود کردن سطوح شامل حال پادش ها نخواهد شد.
      سپاس از توجه شما

  • سلمی ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ :: ۲۲:۴۰
    0 - 0

    باسلام و درود
    به نظر شخصی من همه این موارد در هاله ایی از ابهام هست،تا رونمایی از پلن ها نشده،هیچ حرفو حدیثی جایز نیس،و دولت هم هیچ وقت منبع پرآمدی خودشو که از مالیات های وارده از این شرکت ها دریافت میکنه رو قطع نخواهد کرد..
    یه روزی امکان اتمام گاز و نفت هست،ولی مالیات این چنینی نه..
    یعنی حالا ک فهمیده ،تیشه به ریشه منبع پرآمدی خودش نمیزنه..
    حالام تا هیچ چیز مشخص نیس،الکیه ک ما تمرکز خودمون رو روی هیچ و پوچ ک تازه هم معلوم نشده بذاریم..
    چو فردا بیاد،فکر فردا کنیم..
    و بعضی از دیدگاههای وستانم هم تا حدی قابل تامل بود..
    واقعا ..
    مطلب اکل ال ب باطل،هدیه دادن و ..
    خلاصه این که چه شود..

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ :: ۲۳:۲۱
      0 - 0

      سلام و سپاس از دیدگاه تون
      بدرستی اشاره فرمودید که این موارد در هاله ای از ابهام هستند.
      اما در مورد موضوع مالیات که متاسفانه بسیار در بین بازاریابان دهان به دهان میشود باید این نکته رو عرض کنم که:
      حتی کل حجم فروش بازاریابی شبکه ای کشور هم برای دولت رقم پیش پا افتاده ایست چه برسد به درصدی از آن که مالیات محسوب میشود.
      توجه فرمایید اینکه شنیده میشود بعضی از افراد از مالیات شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان یک نقطه قوت صحبت میکنند، بی اساس است. در حال حاضر مالیات پرداختی دیجیکالا به تنهایی خود از حجم فروش تمام شرکتهای بازاریابی شبکه ای بیشتر است.
      سپاس از شما

  • هادی ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ :: ۰۶:۵۱
    0 - 0

    بخشی از آیین نامه
    ماده ٨- طرح سوددھی بازاریابی شبکه ای باید شامل موارد زیر باشد:
    الف- میزان پرداخت کمیسیون و پاداش تعداد سطوح.
    ب- تعیین میزان خرید ماھیانه بازاریاب برای واجد شرایط شدن دریافت کمیسیون و پاداش.
    ج- میزان سود خرده فروشی.
    د- پرداخت کمیسیون بازاریان به صورت ماھیانه.
    ھ – تحدید سطوح پرداخت کمیسیون و پاداش.

    همانطور که مشاهده میشود در آیین نامه، کمیسیون از پاداش متمایز است

    البته همانطور که همه دوستان اشاره فرمودند باید صبر کرد و دید چه تغییراتی رخ میدهد هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد

  • آرش ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ :: ۱۸:۱۳
    0 - 0

    اگر پلکانی و تخفیفی با هم باشند برای دریافت تخفیف مثلا از پله سوم باید حداقل مبلغ اون پلکان رو تو یه فاکتور و یکجا خرید کرد
    که این یعنی همان خرید اجباری استراتژی و پورسانت خرده فروشی سوخت شده
    این دو باید یکیشون لحاظ بشه
    یا پلکانی یا تخفیفی

  • آرش ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ :: ۱۸:۱۸
    0 - 0

    پلن های شرکت ها کی اعلام میشود
    مگر یکی از از شروط تخفیف نیست و در اولین فاکتور آبان ماه نباید لحاظ شود
    پس کی شرکت ها طرح خود را اعلام میکنند

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ :: ۱۹:۵۴
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      شرکت ها باید تا پایان آبان ماه پلن جدید خود رو معرفی کنند و محاسبه پورسانت ها برای آبان ماه باید طبق پلن جدید صورت بگیرد.
      نکته ای که فرمودید در رابطه با پورسانت خرده فروشی کاملا صحیح است .
      سپاس از شما

  • hpln ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ :: ۱۴:۵۱
    0 - 0

    سلام و عرض ادب به مدیر محترم ایران ام ال ام چرا درموارد یک ودو نامی از شرگتهایی که شامل حالشان میشوند را ذکر نکردین خواهشن تبعیض قایل نشید

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ :: ۱۷:۱۳
      0 - 0

      سلام و عرض احترام خدمت شما
      در نگارش اولیه این مقاله ، شرکت هایی که شامل حال قانون شماره یک و دو میشدند نام برده شده بودند اما به دو دلیل حذف شدند:
      مورد اول به دلیل وجود ابهام در قانون شماره ۱ و مورد دوم به دلیل عدم کامل نبودن اطلاعات ما در مورد تمام شرکت ها نسبت به قانون شماره ۲ تصمیم گرفتیم تا از نام شرکت ها در این دو قانون صرف نظر کنیم.
      سپاس از شما

  • محمود ۱۳۹۵/۰۸/۰۵ :: ۱۰:۰۲
    0 - 0

    چرا خبری از پلن نشد ۵آبان شد

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۵ :: ۱۰:۴۵
      0 - 0

      عرض احترام
      شرکت ها تا پایان آبان ماه مهلت دارند پلن خود را به تایید وزارت صنعت در بیاورند.

  • عضو تازه ۱۳۹۵/۰۸/۰۵ :: ۱۳:۲۴
    0 - 0

    سلام،با این تغییرات به نظر مناسب و سود پورسانتی تا هفت سطح،برداشت من اینه که اولا سود نجومی به سر شاخه ها دیگه نمی رسه دوما درصد سود به اعضای جدید و زیر شاخه ها بیشتر بشه،که احتمالا اگر اینطور باشه عادلانه تر میشه چون سر شاخه ها باید برای سود بیشتر باید شاخه جدید خود را بصورت عرضی و افقی بیشتر و اضافه کنه که مستلزم زحمت و زمان بیشتره که اینطور باشه،احتمالا جذابیت و استقبال بیستری صورت میگیره،اگر حدسم درسته لطفا تایید کنید.

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۵ :: ۱۷:۱۲
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      تمامی مواردی که فرمودید صحیح است. همیشه برای محدود کردن پورسانت افراد دو راه موجود است ۱) سقف درآمدی ۲) محدود کردن سطوح پورسانت
      اما سوال مهم و اساسی اینست که آیا هفت سطح منطقیست؟
      در روزهای آینده منتظر بررسی های ما در رابطه با قانون محدود کردن سطوح باشید.
      سپاس از شما

  • سورنا ۱۳۹۵/۰۸/۰۵ :: ۲۱:۱۱
    0 - 0

    با سلام و درود بیکران
    به نظر من دلیل این فشارها بر شرکتها ی بازاریابی شبکه ای در ایران برای تغییر
    Plan های درامدی ، واینکه نهایت خروجی شرکت ها 40% باید بشه
    تنها یک دلیل داره. باج گرفتن مقامات نظام هستش. چون میبینن که پولهای خوبی داره میده این صنعت

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ :: ۰۲:۱۷
      0 - 0

      سپاس از شما
      خروجی پورسانت وقتی ۴۰ درصد مشخص میشه، یعنی شرکت دیگه نمی تونه با گرون فروشی حجم پورسانتشو افزایش بده. اتفاقا بهترین قانون این لیست به عقیده ما همین قانون آخر است.

    • رضا ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ :: ۱۱:۱۱
      0 - 0

      فکر میکنم تصور شما اینه که 100 میلیون 200 میلیون خیلی زیاده از دید مسئولین
      بابا ی کبابی هم میتونه این درامد رو داشته باشه دیگه چه برسه به درامدهای بیشتر از این تو این همه مشاغل و کارافرینی ها
      لطفا احساسی و اینقد با ضمیرناخودآگاه فقیرانه قضاوت نکنید
      کل گفتم منظورم به شما دوست عزیزم نیست

    • تیما ۱۳۹۵/۰۸/۰۷ :: ۱۳:۱۶
      0 - 0

      دوستان هیچ جا نگفته خروجی نهایی 40% هست
      گفته حداکثر پاداش ها !!! میتونه 40 درصد باشه
      این یعنی شرکت ها اگر میخوان سود خرده فروشی بیشتر بدن و باید از جیب مبارکشون کم بذارن که اتفاقا خیلی هم قانون خوبیه
      و یا اگر نخواستن خیلی از سود خودشون بگذرن، درآمدهای تخیلی که فقط منجر به غول شدن عده ای محدود میشه رو کم میکنن

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۷ :: ۱۵:۰۴
        0 - 0

        عرض ادب و احترام
        طبق قانونی که عنوان شده ۴۰ درصد از حجم فروش حداکثر میزان پرداخت پورسانت شرکت هاست.
        توضیحات تکمیلی در متن بدون هیچ ابهامی در مورد این قانون موجود است.
        سپاس از شما

      • تیما ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ :: ۱۷:۰۷
        0 - 0

        با سلام و احترام
        شما خودتون میفرمایید 40 درصد حداکثر میزان “پورسانت” هست
        آیا این پورسانت شامل تخفیف خرده فروشی هم میشه؟

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ :: ۱۸:۵۱
        0 - 0

        پورسانت خرده فروشی همانطور که از اسمش مشخص است پورسانت محسوب می شود و تنها تفاوت آن در شیوه پرداختش است که بصورت تخفیفی اعمال می شود.
        در واقع پورسانت خرده فروشی هم جز 40 درصد محسوب میشود.
        یک نکته هم توجه داشته باشید که ما بر اساس متن تحلیل می کنیم.(شاید قانون گذاران منظور دیگری داشتند)
        سپاس

  • امید ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ :: ۱۸:۰۵
    0 - 0

    با سلام
    قطعا این 9 اصولی که اشاره کردین به طور کامل بیان نشده و فقط برای اطلاع از تغییرات کلی برای بازاریابان نشر شده و مطمعنا برای میداران شرکتها به صورت واضح و کامل باز میشه. امیدوارم این تغییرات به پیشرفت هرچه بیشتر نتورک کمک کنه.
    و فرصتی خوبی پیش اومده که کلیه شرکتها نبوغ و تجربه خودشون رو نشون بدن و شرکتهایی به پیشرفتشون کمک هر چه بیشتری میکنه این قوانین که مدیران و تاپ لیدراشون نبوغ و خلاقیت بیشتری داشته باشن
    دم همگی گرم

  • آرش ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ :: ۲۱:۲۲
    0 - 0

    من حدود 2 سال در نتورک شکست خوردم بدلیل تخلفات لیدر ها و ……
    من 7 ماهه در حال استراحتم و قصد شروع مجدد در شرکتی را دارم
    بعد از اعلام پلن ها میتونم با مسعولین محترم این سایت راجع به پلن بصورت پیام خصوصی مشورت داشته باشم؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ :: ۲۱:۳۱
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      در صفحه تماس با ما ، پیام و اطلاعات تماستون رو ارسال کنید
      با شما تماس خواهیم گرفت.
      سپاس

  • محمد علی ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ :: ۲۱:۴۱
    0 - 0

    سلام.
    همه چیز در جهت رشده?
    نتورکرا ، گلادیاتورهای پیشرفت ایران، شیر مردان و شیر زنان، . . .
    هیچ چیز و هیچ چیز و هیچ چیز نمی تونه جلوی موفقیت مارو بگیره??

  • محمد ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ :: ۱۰:۰۸
    0 - 0

    با این حساب لول هشتم هر شخص هر جوری هم که کار کنند هیچ سودی برای اون شخص نداره. درسته؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ :: ۱۰:۲۲
      0 - 0

      با سلام
      اگر هم پورسانت های چند نسلی و هم پاداش های راهبری را شامل شود. فرمایش شما صحیح است.
      سپاس از شما

  • آرش ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ :: ۲۰:۲۴
    0 - 0

    سلام به نظرم پاداش راهبری را هم شامل میشه چون همین راهبری برای محدود شدن یا باید محدودیت سطح داشته
    باشه یا محدودیت مبلغ درآمد
    با تو جه به این که سقف در آمدی نباید باشد پس محدود شدن تا 7 سطح شامل همه پورسانت های سازمانی میشود

  • مجید ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ :: ۲۰:۳۷
    0 - 0

    با سلام
    لطفا در پلن جدید طرحی رو اجرا کنین که جلوی خرید اجباری رو بگیره و محصولات انبار نشن
    مثلا اگه سقف خرید گئاشته بشه، برای افرادی که واقعا مهارت فروش دارن ظلم میشه و اگه سقف نباشه خرید اجباری گردن اکثریت رو میشکنه.
    این طرحمیتونه اینطوری باشه که از خرید های زیر مجموعه فقط مبلغ 100 هزار تومان برای پورسانت بالاسریها محاسبه بشه. مثلا کسی که 500 هزار خرید میزنه فقط از 100هزار تومانش پورسانت محاسبه بشه. اینطوری هم جلوی خرید اجباری گرفته میشه و هم اونایی که فروششون بالاتره میتونن فروش انجام بدن
    با تشکر

    • leyla ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ :: ۱۳:۵۰
      0 - 0

      من با ایشون موافقم
      خرید اجباری عامل شکست بیشتر افرادی است که این تجارتو کنار گذاشتن
      سازمان اصناف باید بی عرضه باشه اگه نتونه خرید اجباری رو ریشه کن کنه

  • irani ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ :: ۲۳:۴۰
    0 - 0

    من به نتورک ایران تسلیت میگم….ایران و مردمانش حقشان بیشتر از این بود…..بیشتر کسانی که نتورک را در ایران کار میکنند برای درامدش پای هرسختیش ایستادن…نتورک یه کار اسونه ک انجام دادنش اصلا اسون نیست….لول هشت و نه وصد ساختن اسون نیست…تگه قرار باشه همه ایرانیا نتورکر بشن پس کی توصف یارانه و گاز و وامو و بدبختیاش وایسه؟ اره باید جلوی نتورک رو تو ایران گرفت…باید جلوی پولدار شدن ادمای فقیر رو تو ایران گرفت… کجای نتورک دنیا این قانونا هست؟ نتورک راه یه شبه پولدار شدن نیست…راه زود پولدار شدنه… من از لول هشت و نه و دهمم اگه سود نکنم که برم بلال بفروشم بهتره…راستی یارانه ها رو کی میریزن به حساب؟!!

  • نوید ۱۳۹۵/۰۸/۲۱ :: ۱۴:۱۴
    0 - 0

    هر تجارتی باید توی یه محیط امن انجام داد ن محیطی که هر لحظه یه قانون جدید برای برچیده شدن اون عمل تجاری طرح میشه. هیچ جای دنیا اینطوری نیست چون با این قانون جدید درآمد رسوبی و بازنشستگی ازبین میره، به دوست عزیزیم که گفت با عرضی کار کردن جبران میشه باید بگم خیر!! با یه نگاه ساده میشه علتشو فهمید. به خاطر همین محیط ناامن لیدرهای بزرگی میشناسم که دارن به سمت پلن های موفق خارجی میرن. موفق باشید

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۲۱ :: ۱۴:۴۳
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      سپاس از نکته مهمی که مطرح کردید.
      مواردی که فرمودید ما نیز تایید میکنیم و طی چند روز آینده مقاله ای با همین موضوع در دست انتشار خواهیم داشت.
      سپاس

  • سارا ۱۳۹۵/۰۸/۲۳ :: ۲۱:۴۷
    0 - 0

    کدوم شرکتها تغییر پلن دادن با قوانین جدید؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۲۳ :: ۲۲:۰۶
      0 - 0

      عرض ادب
      تا به الان تنها شرکتی که پلن خودشو اعلام کرده شرکت نیوشانیک می باشد.
      ما بقی شرکت ها نیز تقریبا مشخص شده اما احتمالا در ابتدای ماه آذر اعلام می کنند.
      سپاس

  • حمید ۱۳۹۵/۰۸/۲۷ :: ۰۶:۴۹
    0 - 0

    سلام هیچ پشتوانه ای این شرکتها ندارن فقط ما داریم وقتو هزینه میذاریم اگه برداشتند رفتند یقه کی رو بگیریم حتما صنعت معدن ..به اون هم نمیشه اعتماد کرد
    از بس میلیاردی میبرند میرن..

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۲۷ :: ۱۳:۳۳
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      دوست گرامی در اینکه نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای ضعیف است هیچ شکی نیست، اما این تفکر که شرکت ها به راحتی می توانند بگذارند و بروند هم تفکر بچگانه ایست.
      در صورت انتخاب یک شرکت و تیم مناسب می توانید از اینگونه اتفاقات جلوگیری کنید.
      سپاس از شما

  • ali ۱۳۹۵/۰۸/۲۹ :: ۱۵:۵۰
    0 - 0

    سلام تغییر پلن جدید انجام شد اما نمیدونم ربطش به این 9تا قانون که گذاشته بود چیه چون به نظرم خیلی از بندها اجرا نشده

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۲۹ :: ۱۵:۵۶
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      صحبتی که می فرمایید کاملا درسته، متاسفانه بسیاری از موارد متن با آن چیزی که حقیقت داشته متفاوت بوده که دلیل اصلی آن هم این است که سیستم جامعی پشت این قوانین نبوده و در کل قوانین جدید برپایه نظرات شخصی جلو می رود.

  • ali ۱۳۹۵/۰۸/۳۰ :: ۲۲:۵۵
    0 - 0

    با سلام فردا پلان درآمد زایی شرکت بادران گستران رونمایی میسه
    منتظر هستن با توجه ب شنیده هایی ک داشتم . 2 طرح درامدزایی رپ ببینن
    طرح قبلی بادران که ناون لول بود واقعا جزو پلن های قوی جهان بود خدا کمه که این 2 پلن جدید ک احتمالا یکیش برای نسخه اینترنشنال شرکت هست مثل قبل دارای قدرت بالایی باشه

  • سارا ۱۳۹۵/۰۹/۰۱ :: ۰۷:۳۵
    0 - 0

    لطفا یه مقایسه انجام بدین رو پلن های قبلی و الان شرکتها که در صورت ریختن حجم پولی یکسان کدوم پلن بهتر پورسانت میده تا این شک و شبهه هام تموم بشه

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۱ :: ۰۷:۴۳
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      قطعا چنین برنامه رو در ماه آذر شروع خواهیم کرد اما دوست عزیز توجه داشته باشید که قدرت یک شرکت بازاریابی شبکه ای در قدرت محصولاتش می باشد.
      سپاس از شما

  • پرنیا ۱۳۹۵/۰۹/۰۱ :: ۲۰:۲۱
    0 - 0

    با سلام.فقط یه سوال دارم اونم اینکه پلن شرکت بادران بهتر شده یا بدتر؟؟؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۱ :: ۲۰:۲۵
      0 - 0

      عرض سلام و احترام
      در روز های آینده بررسی و تحلیل پلن جدید شرکت بادران را منتشر خواهیم کرد.
      سپاس

      • پرنیا ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۰۹:۴۳
        0 - 0

        میشه دقیق بگید چه روزی تحلیل میکنید ؟من میخوام تصمیم بگیرم که اگه بهتر شده برم با شرکت بادران؟یکم دو دلم.

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۱۱:۳۷
        0 - 0

        طی دو الی سه روز اینده بررسی و توضیح کامل پلن بادران منتشر خواهد شد. اما تحلیل نقاوت و ضعف پلن های شرکت ها از آذر ماه شروع میشود.
        سپاس

  • نتورکر ۱۳۹۵/۰۹/۰۱ :: ۲۲:۱۸
    0 - 0

    با سلام تا قبل آمدن پلن همه ی نتورکرا چه تصوراتی از عدالت داشتن اما حالا با اعلام پلن پنبه ریز که یکی از بهترن پلنها بود همه وعده وعیدها در مورد عدالت و جذب افراد بیشتر به نیست رفت بقول دوستی باید گفت که فاتحه نتورک خونده شدهنا از پنبه ریز انتظار دیگه ای داشتیم الان دقیقا شده پلن گلد کوئست که همه ی پایینی ها له میشن و پاداشهای غیر نقدی انگشتر و گردنبند اونده جزو پلنش.و امید خیلی از کسانی رو که تازه وارد سیستم شدن و مشکلاتی مثل جذب نفرات داشتن به نیست رفت.همیشه ت ایران همه چیز بحای پیشرفت ،پسرفت میکنه اینم بهش اضافه شد

  • فرزانه ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۰۹:۴۲
    0 - 0

    چطوری میشه جلوی خرید اجباری رو گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۱۱:۴۰
      0 - 0

      سوال شما بسیار کلی است.
      اما استراتژی خرید اجباری به خود شما بستگی داره که این استراتژی رو در تیم خودتون اجرا نکنید و این نگرش رو در تیمتون پایه گذاری نکنید.
      عموما خرید اجباری در شرکتهایی بیشتر رخ می دهد که محصولات بی کیفیت یا گرانی را دارند.

      • فرزانه ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۱۷:۰۵
        0 - 0

        فرمایشتون متین!
        اما چطوری جلوی زورگویی و تهدید لیدر ها بایستیم؟

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۱۷:۱۴
        0 - 0

        هر چه سریعتر از مجموعه این افراد خارج شوید.

  • ali ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۱۵:۲۲
    0 - 0

    سلام من خودم بادران کار نمیکنم اما پلن چند سطحیش سود خوبی به مجموعه سازی میده بین سطح 1تا سطح 7 اختلافش زیاد نیست تازه برعکس تو سطح بالاتر که حجم فروش سازمان بیشتر هست درصد بالاتری میده که مطمئنن سالی دیگه بهش گیر میدن

  • سارا ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۲۱:۱۱
    0 - 0

    لطفا یه بیوگرافی از خودتون بدین مدیر سایت محترم، اگه اشکال نداره خاستم بدونم چرا با اطلاعات خوبی که دارین هیچ وقت نتوورک کار نکردین

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ :: ۲۳:۴۶
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      سپاس از شما
      همگی اعضای این مجموعه تجربه فعالیت در بازاریابی شبکه ای را دارند. اینکه امروز فعالیت نمی کنیم شاید به دلیل اندک اطلاعاتیست که در این حوزه داریم. به عقیده ما هنوز بازاریابی شبکه ای در ایران به معنای واقعی کلمه دیده نمی شود لذا سعی می کنیم با انتشار این مقالات در راستای گسترش فرهنگ صحیح این تجارت گام برداریم.
      و شاید روزی فرا رسد که ما هم به همرزمان خود در این صنعت ملحق شویم.
      موفق باشید

  • پرنیا ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ :: ۱۰:۰۸
    0 - 0

    ببخشید من اطلاعات زیادی راجع به نتورک ندارم.یه سوال دارم اینکه تو پلن جدید گفتن تا سطح 7پورسانت میگیری یعنی مثلا تا سطح 7اگه 100نفر زیر مجموعه داشتی فقط از حجم فروش این 100نفر پورسانت و…میگیری ؟اگه سطح 7به بالا 500نفر دیگه زیرمجموعه داشته باشی هیچ پورسانتی از فروش اون 500نفر سطح 7به بالا نمیگیریم؟؟؟

    • IranianMLM ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ :: ۱۱:۰۱
      0 - 1

      درود
      اگر اینجوری که فرمودید گفتن، برداشت شما صحیح است.
      سپاس

    • Hamid.a ۱۳۹۵/۰۹/۱۹ :: ۲۲:۴۹
      0 - 0

      نخیر اینطور نیست،بطور مثال در پلن جدید بادران شخصی رو میشناسم ک با پلن قدیم در سطح چهار قرار داشت ک با اضافه کردن یک دست دیگه تمام اون چهار سطح یکجا ب سطح یک تبدیل میشه،کمپرس صورت میگیره،بحثسش مفصله ک نیاز ب توضیح مفصل دارع،درسته پلنهارو محدود کردن ولی با ترفندهایی ک وجود داره سطوح کمپرس میشن

  • ali ۱۳۹۵/۰۹/۰۳ :: ۱۹:۳۸
    0 - 0

    سلام فکر نکنم اینطور باشه چون تا حالا چندتا از شرکت ها بررسی کردم طبق شرطی که گذاشتن به غیر از پلن چند سطحیشون پلن های دیگه دارن که بعد از سطح هفت هم پورسانتی به مجموعه ها تعلق بگبره

  • فرزانه ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ :: ۱۳:۳۸
    0 - 0

    شرکت ها تا کی وقت دارن پلنشونو عوض کنن؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ :: ۱۳:۵۳
      0 - 0

      عرض سلام
      پورسانت آبان ماه باید با توجه به پلن جدید پرداخت بشه. در واقع تا الان باید همه شرکتها پلنشونو معرفی کرده باشند.

      • فرزانه ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ :: ۱۸:۲۷
        0 - 0

        من هرروز به پلن ها سر میزنم اما شرکت تلاش آفرینان تجارت هیچ اقدامی نکرده اصلا
        و نمیخواد حرکتی کنه
        و پورسانت دوستمو هم مثل قبل واریز کرده

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ :: ۱۸:۴۹
        0 - 0

        متاسفانه هنوز بسیاری از شرکت ها پلن خودشونو معرفی نکردند.

  • محمد ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ :: ۱۹:۵۰
    0 - 0

    با سلام
    ایا زمان دقیقی برای رونمایی از پلن جدید بیز اعلام شده؟
    کسی اطلاعی داره؟

  • میلاد اهورا ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ :: ۱۰:۵۸
    0 - 0

    سلام من تازه میخوام وارد بازاریابی شبکه ای بشم
    میخواستم بدونم اصلا به درد میخوره برم توی این کار یا نه؟؟؟؟
    اگه جواب مثبته کدوم شرکت با توجه به پلن های جدید بهتره و میشه روی اون حساب کرد؟؟؟؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ :: ۱۸:۴۵
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      به شما پیشنهاد میکنم قبل از انتخاب شرکت چند کتاب در این حوزه مطالعه بفرمایید. از مقالات منتشر شده همین وب سایت نیز می توانید استفاده کنید.
      سپاس

  • مهدی ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ :: ۱۲:۳۵
    0 - 0

    سلام .خسته نباشید
    بعضی از دیدگاههای دوستان رو در مورد تغییرات پلن درآمدی خوندم و به همه حق میدم که نگران باشند
    من خودم فرد مذهبی هستم و مقید به دستورات مرجع تقلیدم اما اینکه با تمام احترامی که به مراجع دارم خواهشمندم که مطالعه ی عمیقتر دقیقتر وهمه جانبه در رابطه با نتورک مارکتینگ داشته باشند و تحقیق وسیعتری.همانطور که بعضی از دوستان فرمودند نتورک واقعا کار دشوار و سختیه
    مراجع ما اینگونه فکر میکن که همینطور الکی یکی میاد بعد به راحتی میره دو نفر دیگه رو میاره و صاحب پول هنگفتی میشه….نه واقعا اینطور نیست به ائمه معصومین قسم اینطور نیست
    ما آموزش میبینیم آموزش میدیم شخصیت پیدا میکنیم و شخصیت میدیم من چندین نفر رو تو تیم ها دیدم که قبل از نتورک دائم الخمر بوده اند و الان به کلی ترک کرده ان….تا حالا چندتا مادر اومدن با چشای پر از اشک شادی در رابطه با تغییر اخلاق دخترشون یا پسرشون از لیدر ها و همکارا تشکر کردن افراد بی دین و بی نمازی رو که شروع کردن به نماز خوندن و و و
    دست به دست هم بدیم و نذاریم این فرصت شغلیه بی نظیر در کشورمون از بین بره
    من از تمامیه دست اندرکاران خواهشمندم تلاش کنن تا به یه نتیجه ی درست برسیم تا حقی ناحق نشه تا به مردم ظلم نشه چون تو قیامت جواب باید پس بدیم
    نذارید جوونهای کشورمون که دل به این شغل بستن یه راه و روزنه ی امید پیدا کردن از دنیا سیر شن…تازه داریم پرو بال میگیریم نشکنین

    سعدی میفرماید که
    هر که شاه آن کند که او گوید حیف باشد که جز نکو گوید

  • محمد ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ :: ۱۲:۴۰
    0 - 0

    سلام خدا قوت
    بااین شرایط سود خرده فروشی جزو سود طرح درآمدزایی حساب میشه؟
    این 40%با احتساب خرده فروشی هست؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ :: ۱۸:۳۶
      0 - 0

      سلام و عرض ادب
      بله،پورسانت خورده فروشی هم جز چهل درصد محسوب میشود.

  • سارا ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ :: ۰۸:۱۱
    0 - 0

    بیز آیا ضعفی داره که پلن جدید رونمایی نکرده هنوز؟!

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ :: ۱۰:۳۳
      0 - 0

      سلام و درود
      ما اطلاع دقیقی نداریم. ولی در حال حاضر کمیته تایید کننده پلن های درآمدی بسیار از لحاظ زمانی محدود هستند و علتی که تا به الان بسیاری از شرکتها هنوز پلنشون تایید نشده همین امر است.
      سپاس از شما

  • رحیمی ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ :: ۰۷:۳۵
    0 - 0

    باسلام ضمن سپاسگزاری از تحلیل پلن های که قرار توسط شرکت های بازاریابی تغییر پیدا کنه چند مطلب است خواهشن جواب بدهید ا-ایا باتوجه اصلاحیه 9بند که وزارت ارائه دادهایا مجداد تغییری داده یانه چون دوروز پیش یکی از شرکت ها وقتی پلن جدید خودرا توضیح می داد مشاهده کردیم فقط 40%را تغییر داده اند ولی بقیه را نداد توضیحی که خواستیم گفت مجداد وزارت اصلاح کرده

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ :: ۱۰:۱۲
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      اطلاعات دقیقی در این زمینه در دست نداریم اما شواهد نشان میدهد که بسیاری از بندها توسط همین چند شرکتی که پلن خود را معرفی کردند رعایت نشده است.
      سپاس

  • رحیمی ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ :: ۰۷:۴۹
    0 - 0

    متاسفانه باتوجه رشد دو الی سه نفر از هر شرکتی بعنوان تاپ لیدر ورسیدن به مبالغلی بالای صد میلیون وتعدادی هم انگشت شمار حدود سی الی چهل میلیلون وتعدادی هم شاید در هر شرکتی به 150نفر برسه به در امدی حدود 10میلیون وبابقی اعضا زیز یک میلیون است به نظرم اگر دولت ومجلس ازبازاریابی شبکه ای حمایت می کند نه اینکه چند نفر به مان ومنال برسن مابقی در امد جز داشته باشند سئوال من ایست ایا بجای اینکه سه نفر به صد میلیون برسند خوبه یادر هرشرکتی یا اینکه دههاهزار نفربطور میانگین به 5الی 10میلیون برسن

  • miss dehghan ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ :: ۰۸:۰۶
    0 - 0

    میشه بگین پلن کدوم شرکت بهتره یا همشو توضیح بدین خیلی مهمه لطفا پاسخ بدین ممنون ؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ :: ۱۰:۱۶
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      ارتباط با ما از طریق تلگرام:
      telegram.me/iranianmlm_admin

  • رحیمی ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ :: ۰۸:۲۷
    0 - 0

    اکثر شرکت ها از این می ترسند که نظرتاپ لیدررا احمال نکنه احتمال اینکه شیفت بزنه زیاده (متاسفانه در ایران رایج شده که یک معزلی در نتورک)لذا متاسفانه توخرده فروشی که پایه شکل گیری یک تیم است خیلی در صدپایینی را در نظر گرفتن براساس امتیاز کالا وپلکانی مابقی در صد هاکه خواست لیدرهای بالاست در نظرگرفتن ولیدرهای پایین هم زیر مجموعه هاشون را تشویق می کنند خرید بالا بزنزنند در صورتی که بیش از صد تومن اجباری نیست فلذا دولت باید تسلیم یکنوع رانت خوری شده نشود وعموم را در نظر بگیرد که جمع کثیری به عنوان اشتغال به این شرکت ها پیوستندو امید های در اهدافشون دارند

  • Hamid.a ۱۳۹۵/۰۹/۱۹ :: ۲۲:۳۸
    0 - 0

    نسل هفتم در شرکت بادران با قانون کمپرس و اضافه کردن دست درواقع تبدیل ب نسلهای کمتر میشه و بادستی ها همچنان میتونن از سطوح پایین حمایت کنن،حرکتی عرضی و عمقی هردو لحاظ شده

  • سارا ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ :: ۱۶:۴۶
    0 - 0

    چی شد تحلیل این پلن بیز دیگه؟

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ :: ۰۸:۰۱
      0 - 0

      عرض ادب
      خانم پلن بیز دیروز تازه رونمایی شده،
      بررسی پلن که به همین راحتی نیست که یک ساعته بیاد روی سایت.
      سپاس

  • رحیمی ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ :: ۱۰:۳۲
    0 - 0

    ممنون میشم تکسو را نیز تحلیل نماید بسیار سپاسگزارم از زحمتتون

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ :: ۱۳:۲۶
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      قطعا این اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر پلن شرکت تکسو کامل برروی سایت این شرکت قرار داده نشده است.
      سپاس

  • قاسم ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ :: ۰۳:۰۵
    0 - 0

    با سلام
    کل جذابیت نتورک به گرفتن پورسانت از لایه های بینهایت هستش و با این قوانین جدید در واقع دارن اینو از نتورک میگیرن . من فکر کنم دوستان و مسئولان عزیز همان طور که همه چیز رو توی ایران نابود کردن ، احتمالا موفق به نابود کردن نتورک هم بشن . موفق باشن .

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۹/۲۴ :: ۰۵:۱۶
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      با توجه به پلن های جدید،بسیاری از این قوانین رعایت نشده است
      سپاس.

      • Saeed ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ :: ۱۳:۰۸
        0 - 0

        سلام بنظر شما پلن درامدی کدام شرکت ایرانی بهتر است ممنون؟؟؟

      • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ :: ۱۳:۲۱
        0 - 0

        عرض ادب و احترام
        بدلیل اینکه هنوز روی تمام پلن ها مسلط نیستم لذا پاسخ دادن به این سوال هنوز زوده.
        ممنون

  • سارا سادات ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ :: ۰۳:۰۷
    0 - 0

    سلام.دوستان عزیزی که نگران پلن ها هستید.من یه تازه واردم یک هفتست تازه وارد کار شدم.یه دانشجوی پرستاری ام.با خانواده ای که هچ اطلاع درستی در مورد نتوورک ندارند و مخالف آموزش دیدن من بودند آموزش من به مرحله خوبی رسید.تا این لحظه از آموزش هام متوجه شدم یه چیز خیلی مهمه و اون هم تکرار کلام مثبت هستش.لذا ازهمکاران عزیزم که دائما برای نتوورک ایران تسلیت میفرستند تشکر میکنم که بهم یاآور میشن نتوورک هنوز تو ایران جای کار بسیار در مرحله آموزش و باور به موفقیت دارد.من تو این 7روز یاد گرفتم هرچقدر فشار ها بر من بیشتر باشد در صورتی که من متوجه این فشار ها باشم سعی بر بزرگتر شدن میکنم تا فشار ها و مشکلات جلوی اراده و قدرت فکر من کم بیارن.درسته این پلن درآمدزایی منطقی نیست ولی قطعا راه حلی هایی وجود دارد که تا ازهمین قوانین هم در جهت بزرگتر شدن و پاک تر شدن نتوورک استفاده کنیم.هر مشکلی مقدمه شروع موفقیتی است کافیه فکر کنیم.فکر وفکر و فکر… پس کسانی که به نخوورک ایران تسلیت میفرستید و موجی منفی در افکار همکارانتون ایجاد میکنید در ابتدا باید بگم که شما در اصل این تسلیت رو به خودتون میفرستید.جای این کار فکر بهترین بهره و استفاده از شرایط موجود باشید.قطعا همه چیز در آینده بهتر خواهد شد.فقط خدا میدونه چه اتفاقی میوفته…. من باور دارم روزی با توکل به خدا و به پشتوانه فکر و ایمانم به کارم بانوی اول نتوورک ایران میشم…. و این رو برای تک تکتون آرزو دارم.با آرزوی موفقیت روز افزون

  • رضا ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ :: ۰۵:۴۸
    0 - 0

    رضا شیراز
    این مواردی که گفتید 99 درصدش همین الان که برج 12 سال است انجام نشده ،
    مثال شرکت بیز ،تکسو ،رادین ،میراث نفیس دست ها و غیره.
    نتورک ایرانی شرکتها اول فکر جیب خودشان هستند و همچنین دولت.
    هرکس مثال سازمان 5000 نفره داشته باشه همین امروز شرکتی که کار میکنه بسته بشه 100درصد دولت و شرکت براشون هیچ اهمیتی نداره.
    دولت فکر مالیاتشه شرکتهاهم فکر جیب خودشون اینجا است که میگن هیچ گربه ای برای …
    قیمت محصولات کل شرکتها هم کلاهبرداریه.
    مثال شرکت بیز : کتاب آشپزی داشت فکر کنم گفته بود 150 هزار تومانه لی برای بازاریابهاش 130 و خرده ای گذاشته
    بعد شرکت باورس همون 3 جلد کتاب 99000 هزار تومان گذاشت شرکت بیزم کتاب حذف کرد ببینید چقدر داشته گران میداده
    بعد باورس پسته 500 گرمی فندقی نوشته 29000 هزار تومان بعد تو بازار بهترین پسته کیلویی 40000 تومانه.
    دو تا شرکت مثال زدم تا الان 21 شرکته کل 21 شرکت همین وضعیت دارند.
    به اصطلاح لیدرها چون راه برگشتی ندارند هیچ وقت شرکتی که کار میکنن خراب نمیکنند.
    تو ایران هرکی یه نفرم داشته باشه لیدره قبلا 1000 تا سازمان طرف داشت روش نمیشد بهش بگن لیدر.
    نتورک ایران پر از باگ یا همون مشکله من چیزهایی را گفتم که دیدم تازه 5 درصدش گفتم.
    شماره من : < -- حذف شده توسط مدیر-->
    کسی میخواد کار کنه پیشنهاد میدم نتورک بعنوان کار سوم ، چهارم یا بیشتر در نظر بگیره تا فردا روز مشکل روحی ، درآمدی و غیره پیدا نکنه.
    موفق باشید

  • پویا ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ :: ۱۱:۲۵
    0 - 0

    با سلام.طی چند روز گذشته از یکی از تیم
    های گروه بیز از بنده دعوت کردند که
    بهشون ملحق شم منتهی به شرط اینکه در
    خرید اول مبلغ 2,500,000تومان یکبار برای
    همیشه بعنوان اکولایزر و سپس ماهیانه
    300,000تومان خرید بزنم.بنظر بنده چنین
    طرحی مسلمأ به شکست منجر میشه اگه
    بازاریاب توو پرزنت گیری با کندی مواجه
    بشه که با توجه به نوع این طرح مطمئنأ
    بعد از یک مدت همچین اتفاقی میوفته.نظر
    شما چیه؟

  • میلاد ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ :: ۱۲:۲۳
    0 - 0

    درود بر شماژ
    سپاس بیکران از تویحات همگی

    بزرگوار من مسخام وارد نتورک سالم
    بشم قبلا کار کردم و الان میخام کار
    کنم تویه شرکت میخاستم برم ک
    فهمیدم چند تا قانون عحیب
    کذاشته و یسری مساعل دیگه ک
    تصمیمم عوض شد دنبال یه شرکت
    هستم با چارچوب درست و پلن
    خوب ممنون میشم بهم یه شرکت
    معرفی کنید
    باتشکر از مدیر سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

perm_identity

textsms