واقعیت های این روزهای شرکت سیمرغ عصر تجارت

لوگو سیمروغ عصر تجارت | simorgh logo | بازاریابی شبکه ای | نتورک مارکتینگ | شرکت بازاریابی شبکه ای

کاربر و خواننده محترم در صورتی که تمایل به شنیدن انتقاداتی شفاف و مستند در رابطه با عملکرد این روزهای شرکت سیمرغ عصر تجارت را ندارید ، مختار هستید مطلب مذکور را مطالعه نفرمایید .

پس از انتشار مطلب بزرگترین کلاهبرداری نتورک ایران نظرات زیادی مبنی بر عملکرد ضعیف شرکت سیمرغ عصر تجارت از سمت بازاریابان این شرکت ارسال شد و ما را بر آن داشت تا این مسئله را بررسی کنیم.

قبل از شروع بررسی باید این نکته را خاطر نشان کنیم که هدف از انتشار این مطلب فقط و فقط ارتقاء سطح کیفی بازاریابی شبکه ای است و شاید افرادی اینگونه برداشت خواهند کرد که این گونه مطالب به دلیل منفی بودن محتوا اثرات بدی بر پیکره بازاریابی شبکه ای خواهد گذاشت، در پاسخ به این دوستان باید بگوییم که برای شرکت های بازاریابی شبکه ای یا تیم های بازاریابی وجود منفی به همان اندازه اهمیت دارد که وجود مثبت اهمیت دارد و در واقع مثبت و منفی در کنار هم باعث ایجاد یک فضای سازنده خواهد شد.

1 – محصولات :

شاید بسیاری از افراد در اولین نگاه بگویند شرکت سیمرغ عصر تجارت دارای سبد کالای بسیار قدرتمندی است  چرا که اکثر محصولات، مصرفی و نیاز روزمره هر خانواده ای می باشد. اما با بررسی عملکرد این شرکت طی چند ماه گذشته متوجه شدیم که حدود 70 درصد محصولات این شرکت ناموجود هستند و صرفاً جنبه ی نمایشی در سایت دارند. فراموش نکنیم که پایه و اساس فروش در بازاریابی شبکه ای چیزی جز بوجود آوردن مشتری وفادار نیست و مشتری وفادار با مرور زمان و مصرف محصولات مشخصی بوجود می آیند و در چنین شرایطی که بسیاری از محصولات موجود نیستند بازاریاب مجبور به ارائه ی محصولات جدید می باشد و هر بار باید یک آزمون و خطا برروی محصولات جدید صورت بگیرد. نکته آخر در مورد محصولات این شرکت پایین بودن امتیازات این محصولات است و تقریبا بیش از 80% محصولات این شرکت امتیازشان 0.4 است.

 

2 – سیستم ارسال محصولات :

مهمترین بخش هر فروشگاه اینترنتی سیستم حمل و نقل آن محسوب میشود چرا که اصل و اساس این سیستم، فروش محصول است و مدت زمان و کیفیت رسیدن محصول به دست مشتری حایز اهمیت است. ایرادات شرکت سیمرغ در این بخش بسیار جدی است، طی صحبت هایی که با بازاریابان این شرکت داشتیم مشکلات این شرکت را به چند بخش تقسیم میکنیم :

  1. تأخیر در ارسال محصولات که بعضاً تا دو ماه هم به طول انجامیده است .
  2. کسری محصولات در زمان تحویل که در ماهای اسفند، فروردین و اردیبهشت به اوج خود رسیده است .
  3. بسته بندی ضعیف محصولات که باعث از بین رفتن بعضی از محصولات در زمان تحویل شده بود. (این مورد کمتر مشاهده شده است)

این مورد در دو ماه اخیر مشاهده نشده که علت آن هم کاهش تعداد بازاریابان این شرکت می باشد.

 

3 – پرداخت پورسانت :

“مطابق با بند ۳ قرارداد بازاریابان با شرکت های دارای مجوز، شرکت ها مکلفند حداکثر تا پایان ۵ روز اول کاری هر ماه با بازاریابان خود در خصوص ماه قبل تسویه کامل انجام دهند و پورسانت ها را به حساب بانکی بازاریابان واریز نمایند.بدیهی است عدم رعایت این مورد از جانب شرکت ها تخلف محسوب میشود.”

بسیار واضح و آشکار است که پرداخت پورسانت باید حداکثر ظرف پنج روز پرداخت شود. متأسفانه پس از صحبت با تعداد زیادی از بازاریابان این شرکت متوجه شدیم که تعداد زیادی از بازاریابان این شرکت پورسانت های یک سال پیش خود را هم هنوز دریافت نکرده اند و این جای بسیار تعجب دارد…(در ادامه مدارکی ارائه خواهیم داد)

 

4 – سیستم پستیبانی :

قطعاً اگر شخصی در ارسال محصولات یا پرداخت پورسانت هایش مشکلی داشته باید با پشتیبانی شرکت سیرغ ارتباط برقرار کند و مشکلات خود را مطرح کند سیستم پشتیبان شرکت سیمرغ به آدرس support.simorghmlm.ir به این شیوه عمل می کند که ابتدا شما درخواست خود را ثبت می کنید و سپس باید به آن رسیدگی شود. طی مشاهداتی که انجام شد متأسفانه شاهد آن بودیم که افرادی بیش از 20 تیکت از سال گذشته ارسال کرده اند و هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

تصاویری که در زیر مشاهده می کنید مربوط به یکی از بازاریابان این شرکت می باشد که از دی ماه سال گذشته تا به الان در حال تیکت زدن به شرکت است اما هیچگونه اقدامی از طرف شرکت صورت نگرفته است.

1 2

به دلیل درخواست بازاریاب، شماره و زمان ارسال تیکت ها پنهان شده تا مشکلی برای وی ایجاد نشود.

تصویر گویای همه چیز است اولین ارسال درخواست در تاریخ 4 دی ماه بوده تا به الان. لازم به ذکر است که سیستم پشتیبانی سیمرغ از اول دی ماه 1394 راه اندازی شد.

شرکت سیمرغ عصر تجارت که این روزها با شعار نتورک پاک در حال برگزاری سمینارهای متعدد در شهر های بندر عباس، دزفول و .. می باشد باید تجدید رویه ای در عملکرد خود انجام دهد چرا که با این گونه مسائل مثل عدم پرداخت پورسانت و کسری محصولات و .. این شرکت راه به جایی نخواهد برد و به جای اهداء جوایز به بازاریابان باید فکری به حال پرداخت پورسانت های معوقه خود کند.

 

طی چند روز آینده علل اصلی اینگونه مشکلات و مسائل که در شرکت های بازاریابی شبکه ای هر از گاهی رخ می دهد را به صورت کاملاً ریشه ای بررسی خواهیم کرد.

واقعیت های این روزهای شرکت سیمرغ عصر تجارت
5 (100%) 7 امتیاز

دیدگاه ها

  • علی صالحی از دزفول ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ :: ۲۰:۵۰
    0 - 0

    با سلام و احترام
    ممنون بابت انتقادات و پیشنهادات سازنده در جهت رشد و شکوفایی نتورک ایران
    یک روز 100 نفر یک کشتی میخرن به قیمت 100 هزارتومان. یعنی هرکدام از افراد مبلغ 1000 تومان برای خرید کشتی پرداخت میکنند.در مسیر که حرکت میکنن یکی از افراد شروع میکنه به سوراخ کردن زیر پای خود! وقتی دلیلش رو میپرسن میگه سهم خودم رو که 1000 تومنه دارم سوراخ میکنم. یکی از افراد بهش میگه پس معرفت و انسانیت و همدلی چی میشه؟
    من هم شدیدا اعتقاد دارم همه ی ما از یک خانواده هستیم و هرچه شرکت ها درصد خطا رو پایین و کیفیت خدمات دهی رو بالاتر ببرن رقابت در جهت ارتقای کیفیت بیشتر میشه.
    در مورد نا موجود بودن محصولات در سایت شاید کاهی اوقات این اتفاق بیفته. اما در نظر بگیریم شرکت سیمرغ در 1 سال راهی رفته که خیلی از شرکتها در 3 سال هم نرفته اند. و با توجه به اینکه تازه به سال دوم فعالیت خود نزدیک میشه بنابرین درصد آزمون و خطا در هر شرکت و کسب و کاری در سالهای ابتدایی طبیعیه و این در تمام دنیا صدق میکنه. نا گفنه نمونه محصولات ایتقدر متنوع و زیاد هستن که اگر 80 درصدشون هم ناموجود باشه باز هم از خیلی شرکتها محصولات بیشتری داره.
    در مورد امتیاز محصول از اونجایی که شدیدا به خرده فروشی اعتقاد دارم و فکر کنم دیگه تمام امتیازات رو حفظ شدم واقعا همچین چیزی ندیدم. اتفاقا اکثر محصولات امتیاز بالای 4/ دارن. محصولات خودرو بالای9/. اکثر چرمها 100 درصد هستن. پلاستیکی بالای 60 درصد. آرایشی ها ضریب کالایی بالا و 100 درصد هم هستن. اکثر خوراکیها بین 50 تا 100 درصد هستن. به جز تعدادی انگشت شمار که حاشیه سودپایینی دارن. مثلا کنسرو 2 هزارتومانی طبیعتا امتیاز 2/ یا 3/ دارد.
    اتفاقا محصولاتی هم که امتیاز پایینی دارن پورسانت بازاریابان را به شکل قابل توجهی افزایش میدن چون بسیار مصرفی هستن و در اصطلاح خودمانی جوری جنس هستن. شما در نظر بگیرید یک سازمان فروش داشته باشین که فقط 50 نفر عضو داشته باشه هر کدوم 1 میلیون فقط مصرف خانه خود را تهیه کنن شما 50 میلیون فروش داشتین .
    در مورد سیستم ارسال محصولات من به شخصه فاصله بین خرید و تحویل محصولم ربع ساعته! چون در اکثر شهرهای ایران شرکت سیمرغ فروشگاه آنلاین زده و به زودی سیستم پست به طور کلی برداشته میشه. و البته مشکلات پست به زیرساختهای کشور برمیگرده نه شرکتهای بازاریابی شبکه ای.
    پرداخت پورسانت هم برای من تا حالا دیر پرداخت نشده. اگر هم این مشکل باشه برای اکثر شرکتها درابتدای راه بوده و سیمرغ هم با توجه به اینکه در کوتاه مدت رشد چشمگیری از نظر تعداد بازاریاب داشته میتونه امری طبیعی باشه و همچنین سیستم پشتیبانی که باز هم برای من همیشه خوب بوده.
    موفق وسربلند باشید.

  • عباس پور ۱۳۹۵/۰۴/۲۵ :: ۱۶:۵۹
    0 - 0

    سلام و خدا قوت
    احیانا اشخاصی که برای تعلیق شرکت سیمرغ تا وزیر صنعت و معدن رفتند و یک کارهایی کردن سراغ شما نیومدند
    لطفا اول تحقیق درست بفرمایید بعد مطلب بزنید و لطفا شماهم جنبه انتقادتون رو بالا ببرید
    1- در مورد محصولات در قسمت انلاین بله خیلی خیلی محصول کم هست و فقط محصولاتی هستند که با پست اگر انجام بشود کمترین اسیب رو ببینند
    اما کافی است شما بر روی فروشگاه ها رفته تا تنوع و تعداد بالای محصول رو ببینید
    2-ارسال محصول دقیقا مشکل داشته هم شرکت مسله داشته و هم پست اما تمام این موارد از برج 1 سال 95 درست شده
    شما الان محصول از طریق پست بزنید بین 3 تا6 روز کاری دستتون میرسه
    3-پرداخت پورسانت دیگه شوخی جالبی بود…
    چون شرکت سیمرغ تنها شرکتی هست که یکم تا دوم هر ماه در صورتی که تعطیلات رسمی وجود نداشته باشه پورسانت ها رو پرداخت میکنه
    کسانی هم که پورسانت نگرفتند تحقیق کنید …
    مشکل شماره حساب داشتند و این کاملا قابل پیگیری هست
    4-پشتیبانی رو قبول دارم ضعیف عمل کرده ولی الان وضعیتش بهتر شده من الان از 20 بهش 15 میدم
    در ضمن اون افرادی که پشت سرهم بعد از اون مطلب جنجالی شما در مورد اقای کامبیز کاظمی برای شما سند و مدرک میفرستند و شما رو تحریک به این کار کردند دقیقا
    سازماندهی شده و از طرف ایشون و تیمشون هستند.
    شما بهتر از ما میدونید که روی مواردی که شما گفتید کمیته نظارت چقدر حساس هست و خوب میدونید که این افراد تا کجا رفتند و دقیقا مشخص شد که فقط مثل روش
    کاریشون دارند جو و توهم میدهند و اگر یکی از این مواردی که گفتند درست بود تا الان صد بار به سیمرغ امتیاز منفی میدادند
    پس لطفا پیشتر دقت بفرمایید
    ………..

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۴/۲۶ :: ۰۰:۰۱
      0 - 0

      سلام و عرض احترام خدمت شما
      از اینکه مارو با نظر خودتون مطلع کردید سپاسگذاریم
      قطعا ما از انتقادات شما استقبال خواهیم کرد.
      در رابطه با مطالب همگی تحقیق شده و مستند هستند و جای هیچگونه ابهام حداقل برای ما وجود ندارد و مطمین باشید این مطلب به هیچ عنوان جانبدارانه و تحریک شده از سمت دیگران نیست.
      مورد اول: اساس نتورک مارکتینگ برپایه فروش انلاین و حذف فضای فیزیکی است . اگر ملاک قدرت شرکت بر فروشگاه های فیزیکی باشد، که باید شرکت سیمرغ را در ردیف فروشگاه های زنجیره ای مقایسه کرد.
      بنده هم مثل شما بر ضعیف بودن سیستم پست اعتقاد دارم اما باید در نظر داشته باشید که شرکت های دیگر بازاریابی شبکه ای هم با همین سیستم پست در حال کار کردن هستن و نتبجه هم گرفتند.
      نکته ی دیگر اینست که فروشگاههای انلاین دیگری هم هستند مثل دیجیکالا که در حالا حاضر هرمحصولی را در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب ارسال میکنند.
      متاسفانه این مورد بیشتر به ضعف مدیریتی شرکت برمیگردد چرا که شرکت سیمرغ متاسفانه به جای توسعه زیرساخت های خود بیشتر به افزایش تعداد دفاتر و .. پرداخت.
      مورد دوم : درسته شرکت سیمرغ پورسانت ها را واریز میکند، در تصویری که مشاهده میکنید، شخص مورد نظر پورسانت تیرماه سال۹۴ خود را به دلیل مشکل در حساب بانکی خود دریافت نکرده و پس از اصلاح ، پورسانت مرداد ماه وی پرداخت شده اما طی یکسال گذشته با توجه به پیگیریهای مکرر برای دریافت پورسانت تیرماه خود اما هیچ گونه اثری در بر نداشته.
      همین شخص یکی از فاکتورهای خریداری شده خود را پس از یک روز لغو کرده و محصولی هم برایش ارسال نشده در حالی که پول پرداختی وی با گذشت هشت ماه هنوز واریز نشده.
      که متاسفانه کم نبودند چنین افرادی

      و اما پشتیبانی..
      با تماس هایی که خود بنده با شرکت داشتم میتونم از بیست نمره یک رو بدم به پشتیبانی چون واقعا هیچ کاری از دست پشتیبان ها بر نمیومد، صرفا شماره تیکت میپرسن و میگن ما به بخش مربوطه ارسال کردیم
      حتی ما ادرس شرکت رو هم از دوستان پشتیبان دریافت نکردیم

      در مورد کمیته نظارت هم باید خدمتتون عرض کنم که تجربه شخصی بنده نشون میده که این نهاد فوق العاده منفعل عمل میکنه، و به هیچ عنوان قابل استناد نیستن.
      اگر به امید نظارت اونها در حال کار کردن هستید باید بهتون بگم که در اشتباهید، بسیاری در شرکت ابرتجارت کهکشان به همین امید کار میکردن. و زمانی ابرتجارت لغو فعالیت شد که گندش در اومده بود.
      موفق باشید

  • عباس پور ۱۳۹۵/۰۴/۲۷ :: ۱۶:۲۸
    0 - 0

    با سلام و خداقوت
    در مورد فروشگاه این امر جز استراتژی های شرکت هست و مطمن باشید که روزی همه در موردش صحبت خواهند کرد
    اگر شما تشریف ببرید خارج از ایران و نتورک هایی مثل خود ام وی و یا کازوی رو ببنید دقیقا از فروشگاه استفاده میکنند
    اما مثال شما در مورد دیگر شرکت های بازاریابی شبکه باید گفت که همه مشکل دارند با پست
    در مورد شرکتی مثل دی جی کالا اصلا قابل مقایسه نیست چون من خودم از این شرکتها خرید داشتم در خریدی که از این شرکتها میشه نهایتا یک قلم کالا خریداری میشه
    با تم مشخص . نه مثل بازاریابی شبکه ای که شخص ارایشی بهداشتی میزنه و بعد مواد غذایی میزنه و بعد بلند میشه برای هضم این محصولات یک نوشیدنی هم میزنه
    و در نهایت بسته ای که دست شما میرسه یک میکس نامطلوب از همه اینهاست
    در مورد پورسانت ها یک سوال دارم؟
    چرا یکی از این شاکی ها لیدرها نیستند یا به عبارتی افراد پورسانت بگیر نیستند؟
    چون افراد پورسانت بگیر هزار بار چک میکنند که همه اطلاعاتشون صحیح باشه و نکنه که اشتباه باشه و نرسه
    ضعف در وارد کردن اطلاعات افراد بود و هست
    در مورد پشتیبانی هم شما گفتم بهتره ریشه ای تحقیق بفرمایید .
    الان پشتیبانی شرکت از صبح تا دقیقا ساعت 9 شب فقط فقط درگیر کارهایی از قبیل همین پورسانت و محصول و هزار مسله دیگه از همین بازاریابان قدیمی است
    شما حتما خوب میدونید که اقای کامبیز خان چه طراح حرفه ای در به بحران کشیدن شرکت ها هستند و دقیقا هدفشون به بحران کشیدن سیمرغ بوده
    وگرنه چرا باید به اجبار بگذارند تمام کسانی که پورسانت نگرفتند یا هنوز محصولشون نرسیده لغو قرار داد بزنند.
    و البته که خدا در جای حق نشسته و به زودی همه چیز مشخص میشه هرچند که تا الان خیلی از چیزها مشخص شده البته برای کسانی که دنبال حقیقت هستند
    و از شما یک خواهش دارم و اون اینکه این صنعت در کشور ما همینجوری خودش هزار چالش و مشکل داره لطفا شما اگر میخوایید کمکی کنید و جز سنگ اندازها نیستید
    و به دنبال این نیستید که با خبرهای جنجالی مخاطب جذب کنید و رنکینگ سایتتون رو بالا ببرید
    بیایید بر روی مسایل مهم نتورک مثل فروش و تکنیک های فروش مثل اگاهی دادن در مورد چطور به صورت صحیح کار کردن کار کنید
    این حرفه همینجوری خودش بر روی یک طناب باریک در ارتفاع 2000 متری هست و شکر خدا هر روز مورد هجمه عوام و خواص قرار میگیره
    دیگه خودمون به دست خودمون تیشه به ریشه این تجارتی که واقعا در این شرایط کشور بهش نیاز داره اما در صورتی که صحیح و اصولی اجرا بشه
    نزنیم
    با سپاس از شما

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ :: ۰۵:۳۹
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      در نهایت ما امیدوارم که شرکت سیمرغ هم ایرادات فنی خودشو اصلاح کنه، چرا که ما هم از این امر خوشحال خواهیم شد.
      در مورد استراتژی مطالب سایت باید خدمتتون عرض کنم، در حال حاضر اینترنت کشورمان پر شده از آموزش های فروش ، تکنیک های فروش و …
      ما به هیچ عنوان قصد انتشار مطالب کپی شده و بسیار پیش پا افتاده که صرفا وقت خواننده را بگیرد نداریم. مطالبی که ما منتشر میکنیم ، بحث های روز نتورک مارکتینگ کشور است و تنها هدفمان آگاه سازی جوانانی است که در ابتدای راه نسبت به این صنعت بی اطلاع هستند (از اینکه رنکینگ سایتمون هم بیاد بالا بدمون نمیاد).
      با تشکر و احترام

  • علی صالحی ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ :: ۱۶:۲۰
    0 - 0

    با سلام
    با تمام احترامی که برای admin سایت قائل هستم ولی فکر میکنم حرفاهای شما تناقض داره. چون در پستهای قبلی با تیتر داستان یک کلاه برداری بزرگ در نتورک ایران شما شدیدا طرفداری کردین از فروشگاه فیزیکی در سیمرغ ولی الان میگین که اصلا در نتورک فروشگاه فیزیکی معنی نداره. اتفاقا در اون پست از محصولاتم طرفداری کردین. حالا نمیدونم چرا یکدفعه 360 درجه تغییر نظر دادین!!! این هم کامنتیکه در اون پست گذاشتین:
    ۱۳۹۵/۰۳/۰۱ در ۰۷:۱۲
    تصمیم نهایی با شماست و ما هم اسراری بر موندن و رفتن کسی نداریم
    اما طی هشت ماه گذشته شرکت سیمرغ :
    بیش از ۵۰ شعبه راه اندازی کرده
    بیش از ۱۰ فروشگاه فیزیکی تاسیس کرده
    وب سایت خود را ارتقا داده
    چندین ردیف محصولی اضافه کرده
    و طبق آخرین اطلاعیه های خود عزم خود را نسبت به تقویت ناوگان حمل و نقل خود جزم کرده.
    باز هم تاکید میکنم تصمیم نهایی با شماست.

    به هرحال شرکتی که یکدفعه قوی میشه مخالفانش هم زیاد میشه.
    بلا نسبت این سایت ولی اینجا هم برای کسانی که خودشون میدونن چه کسانی هستن یه پیامی بذارم:
    دوره جو مارکتینگ و توهم تموم شده آقایان.دوره شیفت بازی هم به زودی تموم میشه. با توهم میشه 50 هزارتا شد. ولی تعداد افراد اکتیو میشه نهایتش 2 هزارنفر. چون با توهم اومدن نه عقل و منطق. شرکتهایی الان موفق میشن که به سمت علمی تر شدن پیش برن. و دانش بنیان بشن.
    ما هستیم برای جهانی کردن سیمرغ……..

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ :: ۲۰:۲۵
      0 - 0

      سلام و عرض احترام خدمت شما
      ممنویم به جهت سوال خوبی که مطرح کردید
      ابتدا باید عرض کنم که مطلب قبل به هیچ عنوان در حمایت از شرکت سیمرغ نبود، صرفا مباحث مطرح شده در مورد یکی از جریان های نتورکی بود که بسیاری را فریب داده بودند. متاسفانه بسیاری پیش خود فکر کردند که ما جانب دارانه در حال حمایت از شرکت سیمرغ هستیم. اینکه در بعضی از قسمت های مطلب نقاط قوت شرکت سیمرغ را مطرح کردیم به این دلیل بود تا به برخی از دوستان بفهمانیم علت جابجایی چیز دیگریست.
      اما در مورد فروشگاههای فیزیکی باید خدمتتون عرض کنم که وجود این سیستم در کنار سیستم پست بسیار مزیت خوبیست اما اینکه بگوییم شرکت سیمرغ در شهرهایی که فروشگاه فیزیکی دارد میتواند خدمات رسانی کند و در دیگر شهرها به علت نقص پست این خدمات ضعیف است جواب قانع کننده ای نیست.(کجای مطلب ما گفتیم معنی نمیده) توجه کنید که شرکتی مثل نیوشا نیک به جای راه اندازی فروشگاههای فیزیکی، سیستم جدید ارسال محصول خود را با نام NEDEX راه اندازی کرده که در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ایران هم نمایندگی دارد.
      در مورد محصولات هم باز به همین صورت که در فروشگاه های فیزیکی محصولت به اندازه کافی هست اما در حالت پست خیر.
      هدف این مطلب اصلاح عملکرد شرکت سیمرغ است که همه این ایرادات به سیستم و فرایند پشتیبانی آن بر میگردد. بنده به نوبه ی خودم امیدوارم که شرکت سیمرغ اصلاحاتی را انجام دهد، که قطعا ما هم انتشار خواهیم داد.(که شاید از نظر شما تناقض محسوب شود)
      خوبست کمی انتقاد پذیر باشیم، تنها عامل انتشار این مطلب، وجود بازاریابان زیادی بود که پورسانت خود را نگرفته بودند، کسری محصولات داشتند و .. که علارغم پیگیری های زیاد هیچ گونه اقدامی نشده بود.(تمامی مدارک هم مستند موجود است)
      در چند روز آینده مطلبی را ارایه خواهیم داد و به صورت مفصل علل اصلی وقوع چنین مباحثی در شرکت ها را بررسی خواهیم کرد اما کوتاه عرض میکنم : با نگاه کوتاهی به سوابق اقای کاظمی متوجه میشویم که این شخص از چه استراتژی و عملکردی در گذشته استفاده میکرده و حال سوال اینجاست که آیا مدیران شرکت سیمرغ نمیدانستند؟؟؟
      با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای بازاریابان محترم شرکت سیمرغ عصر تجارت

  • mohamad ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ :: ۰۴:۲۲
    0 - 0

    متاسفانه کاملا مشخص بود که جانب دارانه نسبت به این قضیه برخورد کردید و هیلی امار ها و اتفاقات کاملا تحریف شده بودند . اما زمان همه چیز رو ثابت میکنه . هر کس بخواد زود رشد کنه زود هم دشمن پیدا میکنه ولی سیمرغ همیشه ثابت کرده قدرتمنده الانم دارو دسته ی اقای ایکس هر چقدرم تلاش کنن خیلی کوچیکتر از اینن که بخوان سیمرغ رو زمین بزنن . شما هم بهتره سایت خوبتون رو باج ندید … متشکرم

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ :: ۰۶:۱۷
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      در مطلب قبل هم اگر خاطرتون باشه مخالفان مارو به جانبداری از شرکت سیمرغ متهم کردند. لازم است خدمت شما و همه عزیزانی که خواننده این مطلب هستند نکته ای رو خاطر نشان کنم که بیشتر افرادی که ما باهاشون در ارتباط بودیم به جهت بررسی مسایل شرکت سیمرغ، افرادی نبودند که در جابه جایی اخیر به شرکت بیز بروند ( از دارو دسته اقای ایکس هم نبودند) .
      تنها دلیل انتشار این مطلب رسیدن صدای اعتراض بازاریابان به شرکت سیمرغ به جهت اصلاح عملکرد خود است.
      باز هم ممنون از شما

  • رامتين ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ :: ۰۹:۳۹
    0 - 0

    سلام دوستان و همكاران عزيز
    ما همه سوار يه كشتي هستيم و خراب بودن يك شركت به باقيه شركت ها اسيب ميزنه
    من در بندرعباس فعاليت دارم و واقعا گله مندم از همكاران سيمرغي ٩٠٪‏ صحبت ها راجب ليدر كاظمي بود و الان كه رفته از سيمرغ ٩٠٪‏ صحبت ها راجب بد بودن اين شخصه . شركت سيمرغ در بندرعباس دفتر نسبتا بزرگي بود با يه فروشگاه كه الان جمع شده و رفتن جايه ديگه كه اين جابه جايي منفي بزرگي رو به شركت هاي همسايه تحميل كرده . الان هم فقط دارن كارت ملي و رمز دوم دوستان و اشنايانشون رو ميگيرن و جايگاه ثبت ميكنن . تمامي كسايي كه الان جايگاه زدن اصلا پرزنت نشدن يه خريد كاملا اجباري به اين افراد وارد شده و ما هركس رو پرزنت ميكنيم در لحظه ثبت نام ميگه كد ملي در شركت ديگري فعال هست واقعا اين خيلي انتي نتوركه كه فقط بخواين تعداد اعضا رو زياد كنن

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ :: ۱۰:۲۱
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      اینگونه موارد قابل استناد نیست
      چرا که مواردی که مطرح کردید به طور مستقیم به شرکت مربوط نمیشه و برمیگرده به نگرش لیدر های راس.
      مورد بعدی اینه که اینگونه مسایل متاسفانه در اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای وجود دارد و فقط خاص شرکت سیمرغ نیست.
      اما باز هم از شما ممنونیم به جهت مطرح کردن نظرتون.
      در رابطه با جمع شدن دفتر و فروشگاه سیمرغ در بندر عباس تا جایی که ما اطلاع داریم چنین اتفاقی رخ نداده و شهر بندرعباس یکی از شهرهایی پرقدرت شرکت سیمرغ محسوب میشود، اما قطعا مباحث مطرح شده را بررسی خواهیم کرد.
      سپاس

  • ناشناس ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ :: ۰۷:۱۶
    0 - 0

    بنده به عنوان یک فرد باتجربه در نتورک ایران و سابقه طولانی در 3شرکت اعلام میکنم:
    سیمرغ= دزدی توی روز روشن به کمک کمیته نظارت و …
    جالب ترین نکته اینه که این شرکت هیچ تخلفی براش ثبت نمیشه به خاطر پارتی بازی های روسا و بنده یکی از کسانی هستم که آبروم رفت تو سیمرغ

  • نوری منش ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ :: ۰۹:۳۲
    0 - 0

    با سلام و عرض ادب واحترام
    در ابتدا از شما و همکارانتون در کلیه شرکتها بابت اطلاع رسانی و دلسوزی هاتون بسیار ممنونم. خداقوت
    با توجه به اینکه در عصر پر سرعت ارتباطات در حال انتقال اطلاعات هستید، متاسفانه اطلاعاتتون به روز نبوده، تمام مطلبی که در مورد مسائل سیمرغ بیان کردید مربوط به ماهای خیلی پیش از انتشار مطلب است. بنده بدون جانب گیرانه و دفاع این مطلب رو عرض کردم و الان همگی به لطف خدا تا حدودی حل شده اند.
    دکتر رونالد تی پاتر روانشناس معروف : دانش فرایندی انتقادی است، پس مسلما دانش تجارت خاص و “سود در خرید” هم مستثنا ازاین نیست و مطمئنا انتقاداتی دارد.
    و در مورد پاسخی که به “عباس پور” داده بودید مربوط به فضای فیزیکی، باید اطلاع داشته باشید که اگر سیمرغ در شهرستانها انبار نزنه باید انباری به بزرگی تجمیع همه انبارهای شهرستاها بزنه! که: 1. فضای فیزیکی انبار در هر صورت لازمه 2. هزینه انبار در شهرستان به مراتب کمتر از تهران هستش!(شما را ارجاع میدم به سایت های نیازمندیهای معتبر املاک وغیره) 3. چون شما و عموم انبار شرکتهارو نمیبینید هزینه اونها رو هم تصور نمیکنید.
    لذا هزینه ارسال کالا کمتر، هزینه حمل از بنادر جنوبی و تولید کنندگان مختلف سراسر کشور کمتر خواهد شد. امیدوارم همه با هم بتوانیم در جهت ارتقا نتورک ایران بزرگ قدمی برداریم. تمام گفته ها بابت اطلاع و آگاهی برای جامعه ایران بود. لطفا سوتفاهم نشه و شخصی تلقی نفرمایید.
    بازهم از خداوند رزاق، توفیق روز افزون برایتان مسئلت دارم. متشکرم

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ :: ۱۰:۳۸
      0 - 0

      با سلام و عرض احترام خدمت شما جناب نوری منش
      ممنونم از اینکه ما و خوانندگان این مطلب را با نظر خودتون اگاه کردید.
      بیشتر صحبت های شما را ما هم تایید میکنیم و با شما موافقیم، فقط نیازمند توضیحاتیست:
      در ابتدا باید عرض کنیم علت اصلی تاخیر دو ماهه در انتشار این مطلب چیزی نبوده جز بررسی از سمت ما. توجه کنید وقتی مطلبی انتقادی نوشته میشود نیازمند بررسی های دقیق و مستند است و تمام این مدت ما بدنبال بررسی و مستند سازی مسایل بوده ایم.
      در رابطه با موضوع انبار هم اگر یک بررسی اجمالی بر شرکت های بازاریابی شبکه ای داخلی که در بحث فروش و ارسال کالا عملکرد خوبی داشته اند متوجه میشوید که عموما یک انبار مرکزی برای ارسال اینترنتی محصول و در استان هایی که حجم فروش آنها بیشتر است انبار های مجزا و یا مثل سیمرغ فروشگاه تاسیس میکنند.
      در آخر هم عرض میکنیم که چند موردی که ما باهاشون در ارتباط بودیم به جهت پرداخت پورسانت و .. متاسفانه هنوز مشکلشون حل نشده.
      سپاس از شما

  • غلامرضا ستاررئیس آبادی ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ :: ۰۲:۲۲
    0 - 0

    با سلام بر عزیزان نتورکر ایران
    با عرض پوزش من هم یکی از بازاریابان سیمرغ عصر تجارت هستم به کد ir35810154 که در تیر ماه سال 94 ثبت نام کردم و در عرض سه ماه مجموعه ای به تعداد 97 نفر ساخته و به دلایل عدم پرداخت پورسانتهای مجموعه که بارها و بارها از طریق پشتیبانی و ارسال تیکتهای مکرر کسی جوابگو نبود و از نظر کسری محصول هم در مهر ماه 94 حدود هجده میلیون از طرف تیمم خرید زده شد که با تاخیر دوماه با پیگیری های شدید از طرف بالاسری ها که ناچاراز طریق باربری بدست ما رسید که نیمی از محصولات کسری و یا ضربه خورده و غیر قابل فروش بود و تماما رو گزارش و تیکت زدیم و با تماس هایی که به پشتیبانی داشتیم فقط جملات تکراری که انشاله درست میشه و یا درحال برسی هست و ارسال میشه جواب مارو میدادن تا اینکه تمام بازاریابان دیگه قادر به همکاری با همچین کلاهبرداریها نبوده که حتی از دست من هم شکایاتی شده که بعنوان معرف انها به این شرکت بودم و سرگروه ایشان بودم
    پورسانتها از همان تیرماه 94 با شماره تیکت های 5721 و13832 که هزاران بار بخاطرش زنگ زدم به پشتیبانی که فقط حرف تکراری که هفته آینده پرداخت میشه رو تحویلم میدادن که حدود 4 ماه ادامه داشت و در ثبت نارضایتی شکایت خود را ارسال نموده ام که شماره های 01246103910160 و 01646003960173 و درخواست خودرا اعلام نمودم و بازم هیچ اتفاقی نیوفتاد و بعد از مدتی در کمیته نظارت از طریق سایت به شماره 3689 شکایت کردم که که پورسانت منو در ماهای تیر،مرداد،شهریور،دی،و تهمن سال 94 ارسال نگردیده و فقط وعده های الکی و وعده های سرخرمن میدهند و هیچ کس جوابگو نیست و نمیدونم پس نظارت دولت و نقش کمیته نظارت کجای این موضوع میباشد و یا شریک دزد و رفیق قافله به همین معناست..
    به خاطر همین موضوعات دیگر هیج کدام از بازاریابان هیچ فعالیتی نکرده و نسبت به بازاریابی و شرکتها بدبین شده و نگرش انها منفی نسبت به این حرفه را به بار اورده و انها هم تیکت هایی از قبیل 34397 کسری محصول ، 5932 عدم پرداخت پورسانت ، 38180 عدم ارسال فاکتور ،30228 عدم پرداخت پورسانت ، 34262 ،34254 ، 34149 ، 34397 ،38566 عدم پرداخت پورسانت ، 38608 کسری محصول ،38816 کسری محصولات نیلوفر ، 57309 خسارت تاخیر دوماهه طیق قانون تسویبی و کسری محصول ، 5932 پورسانت . و غیره و غیره که حدود 30 تیکت از سازمانم داشتم که هیج کدام برسی و ارسال نگردید و زحمت یکساله بچه ها که کار و زندگی خود زده بودن و سریع رشد انفجاری داشتن بخاطر جیب های سوراخ و کلاه های گشاد اقای احمدی مدیر عامل شرکت که خود ایشان هم بارها و باره زنگ و اس ام اس زدم و انها فقط به فکر دفتر زدن و ظاهرسازی بودند و نفرین افراد را برای خود و خانواده های خود میخریدن .
    شماره حسابها هم از همون ثبت نام هم بانک اقتصاد نوین و هم بانک ملت را به صورت صحیح وارد کرده بودیم و
    اینها چه معنی داره ….. ایا نتورک پاک به این معناست و فقط افرادی که هنوز حقشان رو بدست نیاوردن مقصرند و نکنه ماهم نتورک هرمی و یا غیر قانونی میکردیم و پاک نبودیم ؟ ؟؟؟؟؟؟ حق ما رو بده تا مثل ابرتجارت به عذاب الهی دچار نشدی ……
    بدرود

  • f.k ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ :: ۰۸:۳۳
    0 - 0

    سلام بهتره وقتی مشکلات یه شرکت که خدارو شکر حل شده رو بیان می کنید مشکلات شرکت های دیگر رو هم بگید نتورک 5 ساله تو ایران قانونی شده و بازاریابی شبکه ای شکل و جایگاه واقعی خودش رو پیدا نکرده من یه سیمرغی ام اهل جوگیر شدنم نیستم قبلا هم شرکت دیگه ای بودم ولی بین بد و بدتر و بدترین ها بد رو انتخاب کردم جایی که حداقل دغدغه ی کیفیت محصول و باگ پلن نداشته باشم

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ :: ۱۱:۱۲
      0 - 0

      سلام و عرض احترام
      در ابتدا به شما پیشنهاد میکنیم که تاریخ انتشار این مطلب را مشاهده کنید چرا که بیش از هشتاد روز از انتشار آن میگذرد.
      اما در رابطه با محصولات باید به شما عرض کنم که کیفیت تنها یکی از فاکتور های محصولات بازاریابی شبکه ای است و فاکتورهای دیگری همچون قیمت و منحصر به فرد بودن هم اهمیت دارند.
      در حال حاضر با یک نگاه کلی میتوان دریافت که شرکت سیمرغ تمرکزش بر افزایش کمی محصولات است نه کیفی چرا که بسیاری از محصولاتش با قیمتی پایین تر در بازار موجود است که میتوان به محصولات عش ، لاکورت ، محصولات غذایی تحفه و ..
      قبلا هم در مطالب دیگر تاکید کردیم که یک محصول باکیفیت و منحصر به فرد بهتر از هزار محصول معمولی موجود در بازار است.
      اما در نهایت با توجه به تغییرات شرکت سیمرغ ، امیدواریم که شاهد موفقیت های هرچه بیشتر برای این شرکت باشیم.

  • Far ۱۳۹۵/۰۸/۲۸ :: ۱۰:۲۳
    0 - 0

    سیمرغ داغونه در حد مرگ ، امیدوارم زودتر ازنتورک ایران جمش کنند تا افراد کمتری دچارش بشوند

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۰۸/۲۸ :: ۱۱:۳۱
      0 - 0

      عرض ادب و احترام
      شرکت سیمرغ این روزها اصلاحات زیادی را انجام داده است.
      به هر حال امیدواریم که این شرکت بتواند روز به روز ایرادات خود را به نقاط قوت تبدیل کند.
      با برنامه ها و تغییرات جدید سیمرغ این اتفاق دور از انتظار نیست.

  • یک نتورک مارکتر ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ :: ۰۹:۳۶
    0 - 0

    در برخی از موارد از جمله سیستم پشتیبانی موافقم
    در مورد پورسانت ها کاملا پرداخت شد و دوستانی که دریافتی نداشتن حتما لغو قرارداد زدن
    در مورد تنوع محصولی و شارژ شدن فروشگاه ها کاملا راضی هستیم ولی میشه در مورد عدم حفظ محصولات در قدیم انتقاد کرد که الان خیلی بهتر شده

    و چند ماهی میشه که پست محصولات رو خوب می فرسته
    البته نمیشه گفت همه چیز عالیه و همیشه انتقاداتی هست ولی خب مشاهده تغییرات هستیم

    • پوریا ادیب فر ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ :: ۱۱:۴۹
      0 - 0

      عرض ادب
      در اینکه بسیاری از مشکلات حل شده تردیدی نیست اما در رابطه با پورسانت باید به عرض برسونم که تقریبا عمده کسانی که از شرکت مطالبه داشتند به حقشون نرسیدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

perm_identity

textsms